Novinky
Koncert pro terénní maniaky od Mercedesu
Terénní řada G sice bude končit, ale tady je ukázka, že je stále platná a stále dobrá. Mercedes postavil speciál G500 4x4^2, který je snem mnohých offroaďáků.
22.2.2015
Mercedes-Benz G500 4x4^2

I když G500 4x42 nemá šnorchl, naviják a podobné zbytnosti, je tohle auto opravdu fantastické. Forma totiž postavila speciál, který vlastně má všechny speciality z AMG 6x6, ale bez té jedné nápravy. Takže jsou tu ohromná dvaadvacetipalcová kola na zvýšeném podvozku. Každé kolo pak je na speciální portálové nápravě odpružené dvojicí pružin a tlumičů. Každý z nich je pak elektronicky řízen podle přání řidiče. Změna se děje během patnácti milisekund.

Postupujeme dál směrem od kol k srdci vozu. Dál tedy vidíme diferenciály a mechanické uzávěrky na každém z nich. Pak je tu sedmistupňová automatická převodovka a za ní je vidlicový osmiválec 4,0 l bi-turbo s výkonem 310 kW.

Uvnitř vozu pak najdeme spíš jen speciální obšití kůží nebo mikrovláknovým materiálem, kterému ve Stuttgartu říkají Dinamica. Postupně jsme se propracovali až ke zvláštní žluto-zelené karoserii. Ta má spousty karbonových prvků, nárazník od AMG. LED diody na střeše, ocelový kryt motoru nebo boční vyústění výfuků.

A co tohle auto umí? Podle tiskové zprávy od Mercedesu, je tohle prý tak dobrý tréňák, až má spíš vlastnosti sporťáku. Jenže v terénu. Jen se podívejte sami na jeho terénní schopnosti – nájezdový úhel vpřed je 52, vzadu pak 54°. Úhel zlomu 47°, světlá výška je 45 cm a brodivost je jeden metr.

Auto je zatím jen koncept, ale vzhledem k tomu, že po bestii G63 AMG 6x6 se jen zaprášilo a Mercedes musel další žádosti odmítnout pro ukončení výroby speciální série, patrně půjde 4x42 do výroby také.