Novinky
Kolik budete platit za německé dálnice? Spočítejte si to
Od roku 2016 bude v Německu zaveden poplatek za použití dálnic. Cena se bude odvíjet od objemu motoru, emisní normy agregátu a také za druh paliva. Maximální výše ročního poplatku bude 130 eur, tedy 3550 Kč.
28.3.2015
Německá dálnice

O zavedení poplatku na německých dálnicích se snaží německá vláda už několik let. Původní symbolické snahy se během několika posledních měsíců změnily na divokou honbu za schválením zákona, a to i přes protesty okolních zemí a Evropské unie. Německo plánuje, že tak vybere další miliardy eur na údržbu silniční sítě, která v současné době silně zatěžuje spolkový rozpočet. Navržený poplatek je však bohužel jednostranným bičem na zahraniční řidiče, protože německý majitel vozu žádné peníze navíc platit nebude. Poplatek mu totiž bude odečítán od silniční daně. Pravděpodobně tak kvůli této diskriminaci bude daný zákon ještě přezkoumávat EU.

Euro 3 a nafťák – největší hříšník

Největší roční poplatky budou platit majitelé vozidel splňující pouze Euro 3 a horší s naftovými motory – 9,50 eura za každých 100 kubických centimetrů, maximálně však 130 euro (3550 Kč). U benzínových motorů stejné emisní normy je cena 6,50 eura za 100 kubíků.

Vozidla splňující normu Euro 4 a Euro 5 budou za každých 100 kubíků platit 2,00 euro (benzínové) a 5,00 euro (naftové motory).

Vozy splňující Euro 6 pak za každých sto kubíků zaplatí 1,80 resp. 4,80 euro.

V nabídce ale budou i krátkodobé desetidenní a dvouměsíční poplatky. Ty se také budou odvíjet od výše uvedených rozdělení, a to:

  • Kdo by za roční poplatek platil méně než 40 eur, bude za desetidenní platit 5 euro a dvouměsíční 16 euro.
  • Kdo by platil roční poplatek mezi 40 a 70 eury, bude za desetidenní poplatek platit 10 euro a dvouměsíční 22 euro.
  • Všichni ostatní budou platit za deset dní 15 euro a za dvouměsíční 30 euro.

Kdo nebude schopen doložit ekologickou normu vozu, bude platit nejvyšší sazbu, elektromobily naopak neplatí nic.

Výběr mýtného bude elektronické. Přes internet nebo na pumpě tak budou moci řidiči tento poplatek zaplatit a mýtné brány pak budou kontrolovat SPZ a srovnávat s databází o placení.