Novinky
Koenigsegg prý bude stavět „normální“ vozy, ale pod jinou značkou
S úvahami o levných značkách jako alternativě k zavedeným jako by se roztrhl pytel. Jenže v případě Koenigseggu to nebude analogie Renaultu a Dacie či Nissanu a Datsunu.
20.7.2015
Koenigsegg One:1.

Švédský Koenigsegg vyrábí supersporty té nejvyšší kategorie. Ve svém portfoliu má i nejrychlejší auto světa, pozoruhodný Koenigsegg One:1. Zakladatel automobilky Christian von Koenigsegg, mimochodem zapřisáhlý odpůrce elektromobilů, naznačil, že by chtěl začít i něco jiného a podívat se do jiných vod. Od roku 1994, kdy firmu založil, se věnuje výhradně stavbě supersportů. Teď přemýšlí, podle svých slov, o uplatnění špičkové technologie ze supersportů v normálních vozech. Jenže ono slovo „normální“ musíme brát z úst Christiana von Koenigsegga poněkud v jiném světle, než jsme běžně zvyklí.

Pokud slovo „normální“ vysloví muž, jenž stojí za vozy s výkonem kolem tisíce koní a tomu odpovídajícím zrychlením, má nejspíše na mysli automobily, které by se více přiblížily konkurenci v jen o něco málo nižších patrech. Tedy špičce od Ferrari, McLarenu atd. Ale von Koenigsegg si je vědom toho, že značka nesoucí jeho jméno je natolik vyprofilovaná, že něco „normálnějšího“ by prostě neunesla, nebo spíše nesnesla.

Proto by „normální“ koenigseggy dostaly jinou značku, pod kterou by se prodávaly. Ostatně to, že nemůže jít o normální auta v běžném slova smyslu, potvrzuje zkušenost s koupí krachujícího Saabu. Koenigsegg si hrubě spálil prsty a díky téhle nepovedené akvizici a velkým plánům se skomírající značkou přišly velké problémy. Ale nebyla to úplně náhoda nebo pokus Švéda zachránit tradiční švédskou automobilku. Christian von Koenigsegg o sestoupení do „normálnějších“ vod a stavbě řekněme civilnějších aut uvažuje již delší dobu. Důkazem je třeba koncept Quant z roku 2009, který byl čtyřmístnou sportovní limuzínou. A přesně o takto koncipovaném voze Koenigsegg uvažuje i nyní. Prý by se mohl objevit během příštích pěti let.