Novinky
Kia Stinger zná českou cenu. Půvab nedá lacino
Na nový Stinger čekáme už pěkně dlouho, čekání by se ale mělo vyplatit. Kia jde totiž do boje s BMW řady 3 a najela proto na klasickou koncepci pohonu zadních kol s motorem vpředu. Stinger však levný nebude.
24.10.2017, Martin Müller
Kia Stinger

Už dávno neplatí, že vozy jihokorejských výrobců jsou sice špatné, ale vše dohání cenou. Cena dnešních novinek je více než ambiciózní, ovšem kvalita dost často těmto sumám odpovídá. Na trhu se tak rodí zcela noví hráči, které není radno podceňovat. Jedním z nich bude nový Stinger.

Vždy nejméně 200 koní

Sportovní sedan oblých tvarů a klasické koncepce bude mít vždy nejméně 200 koní, přičemž jeho vrcholný šestiválec by měl ladnou karoserii rozhýbat více než svižně. Ale kolik za novinku za platíte? U Kii nebývá zvykem, že by množství příplatkové výbavy bylo až zbytečně obsáhlé. Vozy mají svou výbavu rozřazenu podle jednotlivých výbavových stupňů a do toho nejdražšího obvykle nic dalšího připlácet nemusíte. Přesto ani ten nejlevnější Stinger úplně levný nebude.

Za základní provedení s dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem a výkonem 200 koní dáte minimálně 1 099 980 Kč. V nabídce je také stejně výkonný diesel, za ten zaplatíte o 50 000 Kč více v případě zadokolky a o 100 000 Kč více v případě kombinace s pohonem všech kol. Nejsilnější šestiválec s výkonem 365 koní, pohonem všech kol a působivým zrychlením z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy pak stojí 1 399 980 Kč.

Úspěch na dohled

Ceny tedy nejsou nízké, ale Stinger zatím dokazuje, že by za to opravdu mohl stát. Zda Kia dodržela své sliby a skutečně připravila nejzábavnější řidičské střední třídy se dozvíme už brzy. V showroomech jí ale každopádně přejeme mnoho úspěchů.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama