Novinky
Kia cee´d pojede na tři válce
Také Kia nasadí do modelu cee´d tříválce. A ne ledajaké. Jsou to rovnou litrové agregáty. Ale nemusíte se bát. Výkony jsou více než dostatečné.
28.6.2015
Kia cee´d facelift_

Bohužel se se zkracujícími vzdálenostmi zmenšují i objemy aut a snižují počty jejich válců. Tahle tendence nepostihla jen koncern VW nebo Opel, ale dorazila už i do Koreje. Kia rozhodla, Kia připravila a Kia představila nový motor 1.0 T-GDI, který je tříválec. Představila jej už dříve v rámci verze GT Line. Teď ho ale umístí i do cee´du.

Co nabídne? Především výkony 74 a 88 kW a točivý moment shodný pro obě verze 172 N.m v rozmězí 1500 až 4000 ot./min. K těmto motorům pak budou v ceníku přizvukovat už známé čtyřválce 1.4 CVVT (73 kW) a 1.6 GDI (99 kW).

Úpravy se dotkly i naftových motorů 1.6 CRDI, kde se naštěstí nekonal žádný pokus o likvidaci válců. Základ s 81 kW zůstává, ale silnější verze se nyní vyšplhá až na 100 kW. Přitom točivý moment 285 N.m je k dispozici o 400 otáček méně, tedy v 1500 ot./min.

Zajímavé je, že nejsilnější agregát dostane na přání i dvouspojkovou šestistupňovou převodovku (dříve měl motor automat). Stejně i nejsilnější zážehová jednotka dostane dvouspojkový automat. Tady ale jen s pěti stupni.

Auto během faceliftu (my vám ještě neprozradili, že to je facelift?) prodělalo jen velmi drobné změny (tak to bude asi tím). Chromované rámečky na čelní masce jsou asi největší změnou. Hlavní ovšem je, že Kia zapracovala na odhlučnění, což je důležitější než nějaký rámeček.