Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
Zprávy
Ken Block má nové auto na denní ježdění. Legendu rally
S blížícím se koncem roku Block rozhodně neusíná na vavřínech. Právě naopak. Plánuje další Gymkhanu a mimo toho vyfasoval dva nové Fordy. Oba zatraceně rychlé, ale jeden z nich je přeci jen o něco zajímavější. A rychlejší.
27.11.2017
Ken Block má nové auto na denní ježdění

Proč právě dva Fordy? Navíc už několikáté v řadě? Protože je Ken Block velmi aktivním ambasadorem značky Ford, respektive její divize Ford Performance. V budoucnosti by měl propagovat nové sportovní modely značky. Že si Ford vybral opravdu dobře, dokazuje Ken každým svým novým videem. Nebo spíše projektem. Miliony lidí na celém světe dostal svým výjezdem na Pikes Peak, ale hodně zaujala i spy videa z natáčení právě Gmykhany 10, která byla natočena v domovině Fordu, tedy v Detroitu. Nyní se svým týmem ale konečně ukázal oficiální trailer na nové video.

Tentokrát ale Ken představí své dva zbrusu nové stroje, které prý bude mít prostě na každý den. Jedním je třetí generace Fordu Focus RS. Celkem ostrá hračka s pohonem všech kol, která byla oblečena do matně černého kabátu. Hodně zajímavé auto, o tom žádná. Ale druhá bestie v Kenově garáži je o něco zajímavější. Jde o Ford RS200 Evo, legendu rallye naladěnou na 700 koní, která stála na startu dnes již neexistující skupiny B.

Smrtící konec jedné rallye éry

Ta se v 80. letech těšila neuvěřitelné oblibě diváků, médií, ale i jezdců. Tedy jen do chvíle, než se přišlo na fakt, že ta auta jsou tak nebezpečná a rychlá, že by vlastně bylo lepší celou skupinu B zrušit. Umírali jak jezdci, tak také diváci, kteří absolutně neřešili nějaká bezpečnostní pravidla. Určitě znáte fotky nebo videa z té doby, která ukazují, jak masy diváků podél trati uskakují těsně před projíždějícím závodním speciálem. Nic pro slabé povahy…

Ale zpět k autu. Celkem jich bylo vyrobeno 200, přičemž Ken má ve svém vlastnictví vůz s pořadovým číslem 34. Z těch 200 kusů ale bylo vyrobeno jen 24 ve verzi Evolution a právě jeden z nich je ten, který si můžete prohlédnout ve videu. Extrémně cenný kousek, který ale má své černé historické kořeny. Právě s verzí Evo totiž portugalský jezdec Joaquim Santos v roce 1986 bohužel doslova vletěl mezi diváky. 31 jich tehdy bylo zraněno a tři usmrceni. Tak snad bude mít Ken s autem více štěstí.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama