Novinky
Karoqem do zdi. Podívejte se, jak dopadl v nárazových testech
Nová Škoda Karoq se pomalu ale jistě začíná objevovat na našich silnicích. Jak si ale vede z hlediska bezpečnosti? Je stejně bezpečná jako větší SUV Kodiaq? Podívejte se na kompletní hodnocení EuroNCAP včetně videa z nárazových zkoušek.
8.11.2017, Martin Müller
Škoda Karoq je bezpečnější než větší Kodiaq.

Nový Karoq jako každou očekávanou novinku stále provází určitá aura tajemna. I proto se na něj velké procento českých motoristů těší a čekají, až si jej budou moci vyzkoušet. Jedno tajemství si ale můžeme rozkrýt už nyní. Škoda Karoq totiž v nárazových testech EuroNCAP získala 5 hvězd a dokonce je v každém ohledu o trošku lepší než větší Kodiaq.

Uvnitř se nikdo bát nemusí

V ochraně dospělé posádky si mladoboleslavská novinka vysloužila znamenitých 93 procent. Bodovala hlavně v ochraně hlavy, která je vždy skvěle chráněna a komisaře EuroNCAP potěšily také vyrovnané výsledky v pasivní ochraně obou předních cestujících. Nohy řidiče i spolujezdce jsou v maximálním bezpečí a jedinou žlutou oblastí je trup obou členů posádky vpředu. Nejlepší známkou je hodnocena také ochrana krční páteře, která byla ještě do nedávných let poměrně kritická.

Ochranu dětí pak v EuroNCAP hodnotili 79 procenty, přičemž nejrizikovější skupinou byly děti ve věku 6 let, jejichž trup je při přímém nárazu vystaven vyššímu tlaku. V porovnání s kompaktními SUV se však jedná o skvělý výsedek, protože při všech ostatních měřeních byly děti chráněny maximální možnou měrou, která je hodnocena známkou výborně.

Kompletní výsledky potěšily

Dále si Karoq vysloužil pochvalu za ochranu chodců. Nebýt absence aktivní kapoty, získal by dokonce více než 73 procent, což je vzhledem k výšce a kategorii SUV skvělý výsledek. Nejnovější kritérium bezpečnostních asistentů pak komise EuroNCAP hodnotila 58 procenty. Všechny bezpečnostní asistenty ale podle zjištění fungovaly tak, jak měly.

Pokud vás výsledky nového Karoqu zajímají více, můžete si je podrobně prostudovat. Mnohé však ilustruje také následující video z testování. Zajímavostí také je, že všechny dostupné verze, tedy se zážehovými motory 1.0 a 1.5 TSI i s diesely 1.6 a 2.0 TDI dosáhly na stejný výsledek.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama