Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
Zprávy
Kapesní raketa
Nejlepší auta pro vyždímání adrenalinu nejsou gigantické supersporty. Jsou to ta malá autíčka, která vzbuzují lehký útrpný úsměv, ale přitom dokážou natrhnout … leckterým namachrovaným sporťákům.
8.8.2014
Fiat 500 M1 Turbo Tallini Competizione

Malé auto = nízká hmotnost. Když do této rovnice připočteme dobrý podvozek, pak nám vychází několik aut. Třeba Mini. Připočtěte vysoký výkon a je tu Mini Cooper nebo Fiat 500 Abarth. A to jsou autíčka, která dokážou ze žláz vytáhnout i poslední zbytečky adrenalinu.

A teď si vezměte třeba takový Abarth, jenže ještě vylepšený ne o stupínek, ale o celý žebřík výš. Nedokážete si to představit? Tak tady vám pomůže kalifornská firma Road Race Motorsports. Ta vzala Fiat 500 Abarth a postavila z něj něco, čemu říká M1 Turbo Tallini Competizione. Má sice ten samý motor, jako Abarth, jenže s výkonem (a teď se pořádně něčeho podržte) 186 kW a točivým momentem 339 N.m!

Fiat 500 M1 Turbo Tallini Competizione Foto: Oficiální zdroj

Fiat 500 M1 Turbo Tallini Competizione. Foto: Oficiální zdroj

Použitím hromady dílů z uhlíkového kompozitu spadla navíc hmotnost vozu o 54 kg. Samozřejmostí je úprava podvozku, brzd… Auto zvládne sprint na stovku lehce přes šest sekund a zabrzdí prý o dvacet procent rychleji než klasický Abarth.

 

Škoda, že nepořešili i převody. Jinak by se mohli dostat na špici. Tady od ženevského autosalonu sedí Biposto, který úpravou Abarthu dosáhl zrychlení na stovku za 5,9 s a maximálky 230 km/h, i když výkon byl „pouhých“ 142 kW.

Fiat 500 M1 Turbo Tallini Competizione Foto: Oficiální zdroj

Fiat 500 M1 Turbo Tallini Competizione. Foto: Oficiální zdroj

Fiat 500 M1 Turbo Tallini Competizione Foto: Oficiální zdroj

Fiat 500 M1 Turbo Tallini Competizione. Foto: Oficiální zdroj

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama