Novinky
Kapesní raketa
Nejlepší auta pro vyždímání adrenalinu nejsou gigantické supersporty. Jsou to ta malá autíčka, která vzbuzují lehký útrpný úsměv, ale přitom dokážou natrhnout … leckterým namachrovaným sporťákům.
8.8.2014
Fiat 500 M1 Turbo Tallini Competizione

Malé auto = nízká hmotnost. Když do této rovnice připočteme dobrý podvozek, pak nám vychází několik aut. Třeba Mini. Připočtěte vysoký výkon a je tu Mini Cooper nebo Fiat 500 Abarth. A to jsou autíčka, která dokážou ze žláz vytáhnout i poslední zbytečky adrenalinu.

A teď si vezměte třeba takový Abarth, jenže ještě vylepšený ne o stupínek, ale o celý žebřík výš. Nedokážete si to představit? Tak tady vám pomůže kalifornská firma Road Race Motorsports. Ta vzala Fiat 500 Abarth a postavila z něj něco, čemu říká M1 Turbo Tallini Competizione. Má sice ten samý motor, jako Abarth, jenže s výkonem (a teď se pořádně něčeho podržte) 186 kW a točivým momentem 339 N.m!

Fiat 500 M1 Turbo Tallini Competizione Foto: Oficiální zdroj

Fiat 500 M1 Turbo Tallini Competizione. Foto: Oficiální zdroj

Použitím hromady dílů z uhlíkového kompozitu spadla navíc hmotnost vozu o 54 kg. Samozřejmostí je úprava podvozku, brzd… Auto zvládne sprint na stovku lehce přes šest sekund a zabrzdí prý o dvacet procent rychleji než klasický Abarth.

 

Škoda, že nepořešili i převody. Jinak by se mohli dostat na špici. Tady od ženevského autosalonu sedí Biposto, který úpravou Abarthu dosáhl zrychlení na stovku za 5,9 s a maximálky 230 km/h, i když výkon byl „pouhých“ 142 kW.

Fiat 500 M1 Turbo Tallini Competizione Foto: Oficiální zdroj

Fiat 500 M1 Turbo Tallini Competizione. Foto: Oficiální zdroj

Fiat 500 M1 Turbo Tallini Competizione Foto: Oficiální zdroj

Fiat 500 M1 Turbo Tallini Competizione. Foto: Oficiální zdroj