Novinky
Kabaň nečekaně skončil ve Škodě! Bude navrhovat BMW
Právě v den slavnostního zahájení výroby nové Octavie, která kvůli svému vzhledu schytala nemálo kritiky, oznámil vedoucí designér Jozef Kabaň svůj odchod z české automobilky.
8.2.2017
Jozef Kabaň dal tvář všem moderním škodovkám.

Ve Škodě strávil Jozef Kabaň téměř 10 let. Svou prací od roku 2008 výrazně proměnil a modernizoval vzhled celé modelové řady, která získala na osobitosti a přitažlivosti. "Jozef Kabaň v posledních letech rozvoje podniku výrazným způsobem ovlivnil design a emocionalitu značky. Design celé modelové palety byl přitom výrazně přepracován a dostal nový směr. Děkujeme Jozefu Kabaňovi za vykonanou práci a do budoucna mu přejeme vše nejlepší," uvedla Škoda Auto v oficiálním prohlášení.

Z Boleslavi do Mnichova

Kabaň, který v minulosti pracoval například pro Bugatti, nyní míří na prestižnější pozici. V BMW totiž nahradí šéfdesignéra Karima Habiba, který mnichovskou automobilku opustil se začátkem letošního roku. Zodpovídat se bude pouze Adrianu van Hooydonkovi, který ve skupině BMW Group dohlíží na design všech modelů včetně Mini a Rolls-Royce. Je proto pravděpodobné, že Kabaň do vzhledu budoucích BMW skutečně viditelně zasáhne. Kabaňovým spolupracovníkem bude také Domagoj Dukec, který dostal na starosti tvary extrémnějších vozů od specializovaných divizí BMW M a BMW i.

Jozef Kabaň se narodil v roce 1973 na Slovensku a ve Škodě Auto pracoval od 1. února 2008. Předtím tvořil pro Volkswagen nebo Audi a podepsal se také na tvarech ikonického Bugatti Veyron.

Octavia jako memento?

V poslední době se Kabaň podepsal pod oceňovaným vzhledem současné generace Superbu, výraznými tvary prvního velkého SUV české značky Kodiaq a také modernizovanou Octavií. Cílem její nepřehlédnutelné proměny bylo odlišit vůz od menšího Rapidu a vetknout mu osobitější charakter. Mnoho příznivců značky však komplikované masce s dělenými světly stále nemůže přijít na chuť.

Výroba modernizované Octavie začala právě v den, kdy Kabaň potvrdil svůj odchod. Je nicméně prakticky jisté, že jeho tým už má hotový budoucí facelift Superbu, vzhled nového modelu Yeti a další designové práce, které se s ohledem na výrobní procesy musí plánovat s velkým předstihem. Do designu škodovek tak bude Kabaň promlouvat ještě několik let po svém odchodu.