Novinky
Ještě šílenější než juke, Nissan pustil fantazii z uzdy a vznikl koncept Gripz
Nissan se svými úletovými kreacemi slaví docela úspěch, extravagantní Juke je toho dokladem. Ve Frankfurtu se však předvedlo něco ještě mnohem bizarnějšího.
18.9.2015
Nissan Gripz koncept

SUV a crossovery dnes vládnou světu a Nissan to moc dobře ví. Proto do Frankfurtu přivezl futuristický koncept Gripz. To by nebylo zase tak překvapující, ale začalo se šuškat, že to má být předzvěst náhrady za řadu Z, tedy čistokrevná sportovní kupé. Gripz by tedy mohl nahradit dosavadní Nissan 370Z. Nissan nic nepotvrdil, ale ani nevyvrátil.

Nicméně koncepce gripzu by tomu napovídala, jde sice o malé SUV, ale dveře jsou v podstatě troje (boční dělené na dvě části) a celý koncept je spíš laděný na sportovní notu. I zadní sedadla se spíše podobají těm, jaké najdeme u sportovních kupé. Gripz je sice širší než 370Z, ale je dokonce kratší, na délku měří jen 4,1 m.

Od Nissanu jsme se také dozvěděli, že design auta byl inspirován závodními bicykly a také prý odkazuje na historický model 240Z. Bicykl by měly připomínat 22palcová kola i některé prvky v interiéru. Konkrétně jde o sedadla i charakter přístrojové desky a některé ovládací prvky. A právě odkaz na legendární model 240Z má nejspíše vytvořit jakýsi oslí můstek spojující sportovní kupé řady Z a gripz jakožto SUV sportovního střihu do terénu. Slavný Datsun 240Z totiž v 70. letech účinkoval i na tratích světových rallye, v roce 1973 dokonce vyhrál Safari Rallye s Shekharem Mehtou za volantem. Jenže i když značně upravený, Datsun 240Z nebyl žádné SUV, takže návaznost gripzu na jeho odkaz je dosti umělá konstrukce.

Pod kapotou gripzu se ukrývá upravený elektromotor z modelu Leaf kombinovaný se spalovacím motorem, které tvoří pohonné ústrojí nazvané Pure Drive e-Power. Benzínový motor však jen vyrábí energii pro elektromotor. Uvidíme tedy, zda se oblíbená a populární kupé řady Z odporoučejí do historie a nahradí je další ulítlost na kolech.