Novinky
Je to oficiální! Porsche 911 GT2 RS na Ringu zdevastovalo úplně všechny
Inženýři Porsche to znovu dokázali. Bez hybridní techniky a bez jakýchkoliv dalších úprav. Jen stroj, perfektní řidič, ideálně podhuštěné pneumatiky a prázdný Ring. Tolik stačilo k zajetí nejrychlejšího kola Nordschleife v historii sériově vyráběných vozů s pohonem zadních kol. Výsledný čas přitom překonal všechna očekávání odborníků i samotné automobilky.
27.9.2017, Martin Müller
Porsche 911 GT2 RS Nurburgring

Předevčírem jsme vás informovali o tom, že Porsche své nejbrutálnější 911 hodně věří. Dosavadní zkazky o čase pod 6:50 na okruhu Nürburgring však byly uvěřitelné jen těžko. Ostatně doposud nejrychlejší Porsche všech dob, 918 Spyder s výkonem bezmála 900 koní, zvládlo Ring za 6:57. Oproti tomu model 911 se dosud k sedmi minutám nikdy ani nepřiblížil.

Let Zeleným peklem

Doba však výrazně pokročila a mladší sourozenec v podobě nejrychlejší 911, jakou svět viděl, ikonickému hypersportu Porsche 918 Spyder nadělil celých 10 sekund. Ano, DESET! To znamená, že měřený úsek, který má 20,6 kilometru, prolétla tato žlutá střela průměrnou rychlostí 184,11 km/h.

Porsche přitom původně ani nemělo tak smělé plány. Jak uvedl viceprezident Porsche Motorsport a divize vozů GT Frank-Steffen Walliser, původním cílem bylo zajet čas pod 7:05. Že tedy ve Weissachu stvořili opravdu šíleně rychlé monstrum, nevědělo původně ani samo vedení automobilky. Vždyť původní plán překonali o 17,7 sekundy!

Nejrychlejší kanárek

Rekordní pokus byl odjetý už před týdnem, 20. září 2017 a zajelo jej Porsche GT2 RS v kanárkově žluté barvě. Vlastně tak ani nebylo potřeba, aby se vůz vydal na trať bez laku, který rovněž něco váží. Vzpomeňme, že u modelu 918 Spyder to Porsche udělalo. Za volantem žluté GT2 RS seděl závodní jezdec Lars Kern. Druhá GT2 RS s Nickem Tendy byla o několik desetin pomalejší.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama