Novinky
Je to jen maskované Audi, shodil Bentley šéf Rolls-Royce
Ve světě aristokratů se na rodokmen vždy hledělo mnohem více než mezi běžnými lidmi. Automobilky z luxusního segmentu tak musí přesvědčovat nejen kvalitou, ale také silou značky a prestiží. I proto je rýpnutí od šéfa Rolls-Royce pro Bentley nepříjemné.
9.8.2017
Bentley Bentayga sdílí platformu s Audi Q7.

Rolls-Royce už pilně dokončuje práce na novém vládci luxusních SUV, zvýšeném modelu s názvem Cullinan. Ten by měl svou exkluzivitou a nabídkou luxusu překonat všechny dosavadní premianty tohoto segmentu od aut, jako jsou Mercedes-Benz GLE Coupe, BMW X6 nebo Porsche Cayenne až po Bentley Bentayga. A právě do Bentley si šéf britské automobilky při této příležitosti rýpnul.

„Nepoužíváme masově vyráběné platformy. To vás omezuje v designu a obrovským způsobem podkopává exkluzivitu. V tomto segmentu nechcete mít maskované Audi Q7. My chceme opravdový Rolls-Royce,“ otřel se Torsten Mueller-Oetvoes o konkurenční model Bentley Bentayga, který technickou platformu MLB od Volkswagenu sdílí s Audi Q7, třetí generací Porsche Cayenne nebo chystaným Lamborghini Urus. Naopak Cullinan bude stát na ryze vlastním základu.

Na původu záleží

Potenciálním zákazníkům tak chce zjevně naznačit, že pokud jsou pravými aristokraty, měli by si dát pozor na plebejský původ konkurence. Na druhou stranu je ovšem třeba přiznat, že auta jako Bentayga nebo Cayenne rozhodně nejsou jen Touaregy s jinou maskou. Bentley nabízí i vznešený dvanáctiválec, na palubě obou modelů nechybí drahé luxusní materiály a také jízdní nastavení i velká část techniky jsou zcela odlišné. O exkluzivitě chystaného Lamborghini Urus také není třeba pochybovat.

Rolls-Royce navíc sám nemá čisté svědomí, například jeho model Ghost je totiž postavený na platformě předchozího BMW řady 7. A platí to i pro jeho deriváty Wraith a Dawn. Auta jsou sice technicky shodná jen asi z 20 %, původ u BMW má nicméně i dvanáctiválec Ghostu, který má objem 6,6 litru, dvě turba a výkon 570 koní. Takže pokud jde o čistotu rodu, byli bychom s odsudky opatrní...

Spíš se tedy necháme přesvědčit samotnými auty než tím, kdo s kým sdílí díly.