Novinky
Italdesign GEA: Konečně pořádný koncept
Dříve bylo zvykem, že na autosalonu se představovala i auta, která neměla být ničím jiným než prostě krásnými stroji pro snění. Bohužel to pominulo. Doba a finance chtějí auta, ze kterých prostě někdy něco bude. Ale teď je tu Italdesign GEA. Koncept sám pro sebe.
8.3.2015
Italdesign GEA - hlavní

Italdesign je jedna z mála firem, která přečkala krizi. Neříkáme, že bez ztráty kytičky, ale žije. Žije hlavně ze spolupráce s neautomobilovými firmami (víte například, že Italdesign získal cenu za design fotoaparátu Nikon D4 nebo že dělal oblečení pro fotbalový klub Juventus Turín?). Z těch automobilových byl největší poslední zakázkou redesign traktorů Virtus a Deutz-Fahr.

A jak to vypadá, krize je zažehnána, takže si může designérské centrum dovolit představit koncept, který bude navždy jen konceptem. Nikdo za autem nestojí, nikdo si ho neobjednal, nikdo neočekává, že tohle bude příští rok jezdit na našich silnicích. A to je dobře. Snít je dobré.

GEA – autonomní luxus

Vůz je velký. Opravdu velký. Představte si, že třeba rozvor je 3330 mm a délka karoserie je 5370 mm. To je o dost víc, než má třeba Audi A8, ale méně než má Mercedes-Maybach. Karoserie i její rám jsou kompletně vytvořené ze supermoderních materiálů, jako jsou hliník, hořčík, kompozity… I proto se dokázala hmotnost udržet na dvou tunách. Je to stále hodně? Tak to ještě nevíte třeba to, že kola se šedesáti paprsky jsou frézována vždy z jednoho hliníkového odlitku. Proč na ně poukazujeme – protože mají průměr 26 palců!

 

A navíc – tohle auto je elektromobil. Vepředu dva elektromotory, vzadu dva elektromotory. Kompletní výkon 570 kW. Maximální rychlost 250 km/h. Bohužel žádná informace o kapacitě akumulátorů. Jen to, že se mohou dobíjet indukčně, tedy bez jakékoli zástrčky. Na elektromobil takové velikosti tedy celkem slušná hmotnost, co říkáte?

Navíc je to vůz autonomní. Samozřejmě, že se dá řídit ručně. Ale nemusí. Vůz dokonce zvenčí ukazuje, v jakém režimu zrovna jede. Diody venku jsou bílé, když auto řídí člověk, modré pak u autopilota.

Uvnitř vládne pohoda, která je dokonce přeprogramována. Mód Business znamená pojízdnou kancelář, režim Wellness prý promění auto v posilovnu (jak?) a Dream změní sedadla v lůžka na komfortní odpočinek. Samozřejmostí je připojení k internetu, ovládání telefonem atd.