Novinky
Hybridní čtyřkolka přijede i z Koreje
Komu chybí v dnešní nabídce aut čtyřkolky nebo hybridy, za chvíli se snad dočká. Oboje spojuje Kia Trail´ster. Zatím koncept, v budoucnu snad sériovka.
13.2.2015
Kia Trail´ster

Na autosalonu v Chicagu se objevila novinka v podobě konceptu Kia Trail´ster. Není to nic jiného než pořádně namachrovaný Soul. Jenže ne jen tak vizuálně. Ale tohle auto totiž má i pohon všech kol.

Vpředu benzín, vzadu elektrika

Tohle auto je elektrohybridem, jaký známe i z jiných značek. Vpředu totiž pracuje benzínový agregát, tady s objemem 1,6 litru. Má výkon 185 koní a točivý moment 251 N.m. Na zadní nápravě mu sekunduje elektrický systém AWD, jehož cílem je vypomáhat za nízkých rychlostí jízdy, podpořit dynamiku při rychlých rozjezdech a zlepšovat záběrové schopnosti za nevlídného počasí nebo při jízdě v terénu. Uvedené řešení navíc pomáhá zmírnit turbo efekt díky návalu točivého momentu již od nulových otáček. Soustava zároveň zlepšuje spotřebu paliva v porovnání se standardními pohony AWD, neboť se zapojuje pouze v případě potřeby a funguje jako mechanismus rekuperace energie.

 

Elektrický pohon Trail’steru čerpá energii z Li-Ion baterie o kapacitě 1,2 kWh, která napájí synchronní elektromotor s permanentním magnetem 27 kW, 270 V AC o výkonu 35 koní a točivém momentu 136 Nm přenášeném na kola zadní nápravy. Celkový systémový výkon tak činí 220 koní a maximum točivého momentu je 386 N.m.

Pokud se Trail’ster dostane až do sériové výroby, cílem bude snížit spotřebu paliva o 25 až 30 procent ve městě, resp. 5 až 10 procent na dálnici (v porovnání s atmosférickým benzínovým modelem 2,0 litru pro Soul v provedení 2015).

 

Samozřejmě, že Trail´ster dostal do vínku také vizuální kit. Designéři se inspirovali zimním sportovním náčiním, a to jak vně, tak i uvnitř.

Nás ale zajímá víc to, že s ohledem na jízdu v nezpevněném terénu se Trail’ster může pochlubit větší světlou výškou oproti modelu Soul (o více než 6,3 cm). Toto vozidlo do hor navíc kvůli lepšímu záběru obouvá terénní pneumatiky Pirelli Winter Carving 245/45 R19 a využívá stavitelné tlumiče K-Sport typu coil-over schopné pohlcovat rázy při jízdě po nerovných cestách či skalnatém povrchu.