Novinky
Hybrid MINI šlape na paty sporťákům, velikostně předčí Rolls-Royce!
Znovuzrozený MINI je tady s námi už od přelomu tisíciletí. Jde s dobou, pořádně se zvětšil a přemýšlí o elektromobilitě. Prvním krůčkem je hybridní verze pro největší variantu Countryman, další bude už brzy třídveřový elektromobil na základě MINI One...
20.11.2017
MINI Countryman

Desetiletá praxe...

            Zatímco klasické varianty MINI stále vyjíždějí z výrobní linky v Oxfordu s motory na benzin nebo naftu, už před deseti lety se konstruktéři pustili do elektrické verze, která se oficiálně představila na autosalonu v Los Angeles 2008! V dynamice a výkonu se vyrovnala i těm nejsilnějším typům MINI, konstruktéři mateřské BMW Group však použili zkušební sérii pro sbírání zkušeností, jež stojí za dnes už stotisícovou sérií inovativního elektromobilu BMW i3! Pět stovek elektromobilů MINI E rozdělili vybraným uživatelům na celém světě, a ti je důkladně prověřili v každodenním provozu.

            MINI E se základní koncepcí nelišil od standardu, vpředu napříč uložený motor poháněl přední kola, místo nádrže však elektromobil vozil 5088 článků v osmačtyřiceti modulech akumulátorů Li-Ion, jejichž kapacita 35 kWh vystačila až na 250 km jízdy v době, kdy se konkurenti potýkali se stovkou kilometrů! Elektromotor měl výkon 150 kW, tedy 204 koní, a vozu o hmotnosti 1465 kg zaručoval slušnou dynamiku. Pak u BMW Group program ukončili, vozy stáhli a na stejném principu představili BMW i3. Uběhlo téměř deset let, než na autosalonu ve Frankfurtu zářil další MINI Electric Concept...

                    

Zatím hybrid, než přijde elektro

Dříve než se MINI Electric Concept dostane do sériové výroby (hovoří se o roce 2019), však už elektrifikovaný MINI můžete mít! Na základě největšího typu MINI Countryman ALL4, který v provedení s klasickým motorem má delší hnací hřídel zadních kol než Rolls-Royce, se objevil Plug-In Hybrid, tedy elektrický hybrid do zásuvky! Jeho poháněcí soustava na rozdíl od námi dříve testované verze MINI Countryman Cooper SD nemá žádný vznětový čtyřválec 2,0 litru, ani zmíněný spojovací hřídel, ale pod kapotu se vešel menší zážehový tříválec 1,5 litru, zatímco zadní nápravu pohání elektromotor 65 kW. Akumulátory lze nabíjet z běžné sítě, anebo spalovacím motorem.

S klasickým typem na naftu (modrý vůz na snímcích) jsme byli spokojeni. Jak se expertu Pepovi líbilo plug-in hybridní provedení Cooper S E ALL4, se dozvíte už ve čtvrtek v premiérovém Autosalonu na Prima Cool! Při prvním pohledu se totiž oba typy liší jen tím písmenem E v typovém označení…

Autor textu: Tom Hyan

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama