Novinky
Honda má z ostudy kabát - CR-V je jen předokolka
Ve Švédsku v roce 2013 testoval časopis Teknikens Värld Hondu CR-V a zjistil, že když zmizí trakce na předních kolech, zadní se nezapojí. Teď je tu nová generace a opět je tu ten samý problém.
26.10.2014
Honda CR-V FWD

V roce 2013 časopis udělal test, když oblíbené SUV postavil do kopce a pod přední kola umístil válečky, které simulují ztrátu adheze při rozjezdu do kopce. A co se stalo – zadní kola se ani nehnula, i když by podle všech předpokladů měla dostat pokyn k přenosu síly od předních kol.

Honda se tehdy dušovala, že jde jen o špatně nastavené vnitřní funkce mechanické části systému. Všem lidem ve Švédsku pak nabídla zdarma přeprogramování softwaru, který tento problém řešil. Uplynul víc než rok a Honda představila nový model CR-V. Teknikens Värld samozřejmě ucítil příležitost a chopil se jí. Opět provedl stejný test.

Bohužel je výsledek opět stejný. Přední kola se točí jak zběsilá, ale zadní stojí na místě. Aby bylo jasno, jak to má vypadat, postavili na stejné místo i Ford Kuga. Tady se kola protočila jen o 1/8 a v té chvíli se přiřadila kola zadní a vůz z válečků sjel.

Co na to Honda? Říká, že v reálu nikdy takové podmínky nebudou. Že vždy bude jisté tření na přední i zadní nápravě a pak se celý systém dokáže chytnout a rozdělit hnací sílu v optimálním poměru. V reálu je prý nepravděpodobné, že by takový případ vysokých rozdílů tření mezi zadní a přední nápravou nastal. Nechceme do toho Hondě mluvit, ale stačí vyjíždět z podzemních garáží, kdy přední kola se postaví na kus ledu a zadní ještě budou pod střechou a řidiči pak zbude co? Odtlačit auto tak, aby všechna kola byla na ledu?