Novinky
Hellcat je teď ještě divočejší. Dodge představil verzi Widebody
Ani několik měsíců po odhalení nepřestává automobilový svět fascinovat šílenost jménem Dodge Challenger SRT Demon. Naštěstí to ale neznamená, že by americká automobilka byla s podobnými projekty hotová. Nyní přichází Widebody.
28.6.2017
Dodge Challenger Hellcat s paketem Widebody.

Většina evropských automobilek přidá v průběhu životního cyklu modelu zhruba tak dva, maximálně tři deriváty, kterými modelovou řadu nějak ozvláštní. Docela jinak to ovšem dělá americká automobilka Dodge. Ta vyrobí jeden model a pak jej upravuje až do úplného upravení, přičemž vrcholnou verzi byste vedle té základní jen těžko přisuzovali modelu se stejným označením. Nový Challenger SRT Hellcat se tak dočkává další verze, která bude snad ještě více sexy.

Od roku 2018 si budete moci koupit paket Widebody, který doposud oblékal pouze vrcholný Dodge Demon. Challenger SRT Hellcat je s ním o 8 centimetrů širší a jeho vzhled posouvá na zcela novou úroveň. Dodge k paketu Widebody zároveň automaticky přidává také možnost volby jízdních režimů a elektricky posilované řízení s rychlejší odezvou. To u standardního Hellcatu není.

Zlepší i jízdní vlastnosti

Widebody dále odlišuje hliníková kapota s masivním vstupem pro přívod vzduchu, přepracovaná maska chladiče a masivní kotouče vpředu s průměrem 39 centimetrů doplněné mohutnými šestipístkovými třmeny Brembo. Jsou tu ale samozřejmě také širší pneumatiky, které vytažené lemy blatníků parádně zaplňují.

Nejzajímavější změnou hned po vizuální stránce tak bude přidaná hodnota z pohledu jízdních vlastností. Širší pneumatiky znamenají vyšší míru přilnavosti. Z toho důvodu je Challenger SRT Hellcat Widebody schopen vygenerovat výraznější boční přetížení, lépe odstartovat z místa a samozřejmě také lépe brzdí. Dodge uvádí, že Challenger je díky novému paketu na testovací trati hned o 2 sekundy na kolo rychlejší a rozdíl ve sprintu na čtvrt míle činí výrazné 3 desetiny.

Půjde tedy o docela jiné auto, které bude za použití identických pneumatik držet podobně jako nasupený Demon. Jen nebude tolik zákeřné na výjezdech. Poslední větu ale vnímejte s jistou nadsázkou. I Hellcat Widebody se totiž dočká motoru 6.2L HEMI V8, který bude v jeho případě produkovat 707 koní. O hodném autě tedy stále nemůže být řeč. Cena ale nebude přemrštěná. Dodge vás za rozšířenou verzi Hellcatu požádá v přepočtu o 1 690 000 korun, což je vztaženo k sedmisetkoňové dynamice opravdu za hubičku.

 

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama