Novinky
Golf k nepoznání, minibus na kapačkách
Pro sraz u Wörthersee připravil koncern VW hromady zajímavých kousků. Ale když si už všichni mysleli, že vše bylo odhaleno, objevilo se na pódiu něco pod plachtou. A byl to VW Golf GTE Sport.
15.5.2015
VW Golf GTE Sport  1

Poznáváte v něm golfíka? Ne? Nebojte se, nejste sami. Tohle je asi ta nejzajímavější novinka z celého srazu. A to se tu objevil třeba Clubsport z Audi TT. Ale stejně to nebylo ono. Byl to prostě natuněný kousek, ale něco tomu chybí. Přesně to, co má VW Golf GTE Sport – nápad, myšlenku, jedinečnost.

Začneme netradičně uvnitř, pod kapotou. Motor je tu zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru a navíc s přeplňováním. Na přední kola tak míří pěkných 400 N.m a 220 kW. Jenže to není všechno. Je tu ještě dvojice elektromotorů. První je vpředu a je součástí šestistupňového automatu. Přidává dalších 115 koní a 330 N.m. další je vzadu a má 115 koní a 270 N.m. Dohromady mají všechny tyhle motory výkon 400 koní a 670 N.m! Maximální rychlost je 280 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h je prý za 4,3 s. I když trochu pochybujeme o spotřebě, kterou VW hlásá na hranici dvou litrů na 100 km.

 

A teď k té karoserii. Nepoznáte, že to je Golf. Prostě ne. Je to prostě hatchback, který by mohl někdo ke Golfu přirovnat jen díky siluetě. Ale tu má jakýkoli hatchback. Když se vyklopí nahoru velké dveře, pak už nikdo neříká „to je on!“. Tohle prostě VW Golf nemá. Stejně jako nemá interiér rozdělený na dvě části vysokým tunelem nebo volantem, který spíš vypadá jako knipl dopravního letadla.

Splašený Minibus T1

A ještě jedna věc nás tady zaujala. A tou je Minibus T1, který dostal do vínku motor o objemu 3,6 litru s výkonem 390 kW a točivým momentem 757 N.m. Kde se vydoluje taková síla? Přece v motoru z Porsche 911 Turbo s dvojitým přeplňováním. Auto stojí na pneumatikách 235/35 R18 vpředu a 285/30 R18 vzadu. Maximálka je 230 km/h. Stavba auta trvala šest let a NENÍ to oficiální vůz koncernu, ale fanoušků T1.

Volkswagen T1 Tuning Foto:

Volkswagen T1 Tuning Foto: