Novinky
Ford v mrazáku
Když si koupíte Ford Mustang, asi neřešíte, jestli bude fungovat i v -40 °C. Ale možná jen do té doby, než bude venku mínus patnáct a topení ne a ne hřát. A tak je nutné všechno testovat. Třeba takhle.
3.1.2015
Klimatický test Fordu Mustang

Klimatické zkoušky čekají vlastně každé auto. I když… v Číně se s tím asi moc nemažou, stejně jako v Indii, v Rusku jsou nejlepší testy klasické počasí a v jihoamerických státech mnoho značek také moc tohle testování nezná. Takže opravujeme – polovina světa dělá klimatické zkoušky. Třeba v USA na nejsušším místě v Death Valley existuje místo, kde se prostě rozloží jednotlivé součástky vozu a čeká se, co s nimi udělá slunce, UV záření a pekelné horko.

 

A když se testuje v zimě, tak se jezdí třeba do Laponska. Nebo do větrného tunelu. Jako tenhle Ford Mustang. John Toth vysvětluje, jak se takový Mustang testuje. Musí projít zkouškami od -40 až do 55 °C, aniž by ztratil cokoliv na svojí funkcionalitě. Vše musí fungovat stejně. V autě musí být stále teplotní komfort. Nic nesmí přestat fungovat. Ale podívaná na Mustang, jak na něj vane vítr a sníh ve zkušebně je vážně parádní.