Novinky
Ford se snažil. Mustang ale v testech bezpečnosti ani napodruhé nezazářil
Když Mustang v nárazových testech EuroNCAP před časem dostal jen podprůměrné 2 hvězdičky z 5, byla z toho ostuda. Ford od té doby pracoval na nápravě, které se vůz dočkal právě nyní. Výsledek ale přesto není oslnivý.
6.7.2017
Ford Mustang CT

Pokud se podíváte na výsledky amerických muscle cars, zjistíte, že Ford Mustang je z trojice tvořené ještě Chevroletem Camaro a Dodgem Challenger paradoxně nejbezpečnější. To ostatně potvrzují také výsledky tamních nárazových testů. V Evropě ale máme přísnější kritéria a výrazněji jsou hodnoceny také disciplíny, v nichž vozy typu muscle car prozatím nemají příliš šancí uspět. Třeba kritérium ochrany chodců, dle kterého by přední část vozu měla v ideálním případě být jako měkká kulatá bublina.

Dozadu si nesedejte

Nový Mustang vlastně není vysloveně nebezpečným autem. V ochraně dospělé posádky dosáhl na průměrný výsledek 72 %. Nejlépe v celém voze se dle výsledků Euro NCAP má spolujezdec vpředu. Tělo řidiče je již chráněno hůře, v obou případech však jde o adekvátní výsledky, které nezavdávají důvod k panice.

Co však nárazové testy hodnotí jako tristní, je ochrana zadních cestujících. Pokud si hodnocení výsledků převedeme na známky (od nejlepší po nejhorší jako ve škole), objevují se u předních cestujících známky 1 a 2. Vzadu však ze čtyř měřených oblastí nalezneme jen známky 2, 5, 4 a znovu 5. Takový výsledek by u nového vozu čekal jen málokdo, v Mustangu proto raději vzadu necestujte. Zářný pak bohužel nebyl ani výsledek ochrany dětské posádky, Mustang si vysloužil pouhých 32 %.

Stále nevyměkl

Snad největším propadákem při minulých testech však bylo hodnocení množství a také funkcí aktivních bezpečnostních asistentů. Kromě těch zcela základních a na našem území také povinných (ABS a ESP) Mustang totiž žádné neměl. A právě to se Ford rozhodl napravit. Automobilka tak svůj vůz ve snaze o lepší výsledek dovybavila aktivní detekcí chodců s funkcí nouzového brzdění, udržováním jízdních pruhů, asistentem varujícím před srážkou a samozřejmě systémem nouzového brzdění při vyšších rychlostech, který má za úkol zmírnit hrozící následky. Jak vše dopadlo?

Lépe rozhodně ano. Ovšem asi ne tak, jak by si zástupci Fordu představovali. Díky 61 % za hodnocení asistenčních systémů dosáhl inovovaný Ford Mustang na celkové 3 hvězdičky z 5 možných. A to si v dnešní době rozhodně nedá za rámeček. Na druhé straně jsme ale rádi, že ten současný Mustang stále nevyměkl a místo chodců jej spíše zajímá, zda vypadá dost agresivně. A tak by to rozhodně mělo zůstat!