Novinky
Focus RS ve videu z českých cest. Pořád je to král!
Současná generace Fordu Focus se pomalu chystá do důchodu a už příští rok se představí nástupce. Nejostřejší provedení RS s výkonem 350 koní a chytrým pohonem všech kol ale pořád patří mezi ostrými hatchbacky na špičku.
7.7.2017
Focus RS je divočák.

Teprve před pár dny jsme se rozepsali o tom, proč je tak skvělá zpráva, že Focus RS dostane samosvor. Auto na videu sice nový paket nazvaný RS Edition ještě nemá, i bez něj ale umí předvést hodně divoké představení. Focus RS je totiž až nečekaně brutální a charakterem se daleko více blíží Subaru WRX STI než třeba Volkswagenu Golf R. A pokud jde o nás, je to dobře. Je poměrně tvrdý, na silnici různě poskakuje, neustále ho musíte krotit volantem a díky skvělému zrychlení na rovině i ve výjezdech ze zatáček je třeba se pořád soustředit. Po jízdě s ním budete zpocení, ale šťastní.

Focus RS na českých cestách. Pořád je to král!

 

Asi nejvíce se o Focusu RS psalo v souvislosti s režimem Drift, kdy auto řidiči pomáhá jednoduše zvládnout táhlý přetáčivý smyk. Funguje to, ale nejvíc zábavy si stejně užijete v režimech Sport nebo Track s plně vypnutou stabilizací. Jízda dveřmi napřed pak autu nedělá žádný problém a umí za sebou vykouzlit působivý oblak šedého dýmu ze spálených pneumatik. Pokud jde o bezprostřednost, rychlost (stovka za 4,7 sekundy) a dravost, nemá Focus RS ani dnes příliš konkurence - a v cenové kategorii pod milion to platí bez výjimky.

Nová generace na dohled

Focus ale samozřejmě má i svá omezení, která vyplývají především z jeho stáří. Současná třetí generace má sice po důkladném faceliftu, pořád je však na trhu již od roku 2011. Na první pohled to možná není zas tak dlouho, obzvlášť v interiéru je to však hodně znát. Jeho zpracování není zrovna atraktivní a třeba spolujezdce zbytečně utiskuje masivní středový tunel. Příští rok by nicméně měl dorazit nástupce, který má ambici všechny nedostatky odstranit a přitom zachovat sportovní charakter auta. Na verzi RS si pak ovšem jako obvykle nějaký čas počkáme.

Design nové generace částečně naznačuje už nová Fiesta, na podrobosti si však zatím musíme počkat. Přestože bude čtvrtá generace Focusu opět globálním modelem, důraz by měl být kladen na požadavky evropských zákazníků - tedy agilitu a sportovnost, která proslavila už první generaci z roku 1998. Na trh zároveň přijde i plně elektrická verze.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama