Novinky
Fiat slaví 2 000 000 pětistovek. Z malé stylovky je klasika
Milý osobitý design a nevtíravá elegance malého Fiatu ukazují, že retro frčí i po deseti letech od návratu historicky nejúspěšnějího modelu značky. Prťavý vůz tak nejenže automobilku Fiat uchránil před krizí, nyní dokonce slaví i další jubileum. Reinkarnovaných pětistovek se od roku 2007 prodaly dva miliony kusů.
18.7.2017
Fiat 500 2mio

Dvoumiliontý vůz nakonec putuje do Německa, kde sis jej přebrala do té chvíle nic netušící majitelka jménem Melanie. Jde o sportovněji vyhlížející model v provedení S, který se pyšní lépe vypadajícími nárazníky, červeným lakem Passaione Red a samozřejmě stylovými, 16palcovými ráfky v černé barvě. To aby malý prcek lépe ladil. Jubilejní vůz se zároveň dočkal přeplňovaného dvouválce 0.9 TwinAir, který městskému štramákovi dodává více než dostatečný výkon 105 koní.

Fiat si s tímto vozem dal práci a natočil celý průběh jeho vzniku. Na přiložených fotografiích (a níže také na videu) si proto můžete prohlédnout značnou část automatizovaného výrobního cyklu, jímž novodobé pětistovky procházejí. Zajímavostí také je, že malý model dosáhl jubilejního počtu vyrobených kusů jen pár dnů od oslavy výročí 60 let historicky prvního modelu 500.

Čtyři pětiny pro Itálii

Od znovuvzkříšení modelu 500 uplynulo již deset let. Že ale dvoumiliontý kus putuje právě do Německa, to je celkem náhoda. Na tamním trhu se jich sice od roku 2007 prodalo 200 tisíc, v porovnání s Itálií, kam putuje 80 % všech vyrobených pětistovek, je to ale slabota. Italové tak svou automobilku nad vodou drží v podstatě sami. Na druhou stranu se ale sluší říci, že do úzkých městských uliček si lze jen těžko představit lepší, stylovější a zároveň levnější auto.

V porovnání s dobou před krizí navíc už malá stylovka není ani zdaleka tak drahá. Úplně nový vůz totiž seženete i za 270 000 korun a ani se nemusíte moc snažit. Pokud tedy Fiat vydrží být trendy i nadále a retro ani v příštích pěti letech nevyjde z módy, možná tam padne další milion. Co myslíte, zasloužil by si ho?