Novinky
Ferrari 488 GTB: Dvě turba pro Ferrari
Už druhý vůz s technologií přeplňování dorazil do nabídky italské značky Ferrari. Jmenuje se 488 GTB a jako základ posloužil 458 Italia.
4.2.2015
Ferrari 488 GTB

Ferrari ví, že turbodmychadly může pěkně namíchnout své věrné fanoušky. Jenže co má dělat, když potřebuje splnit nějaké emisní limity, které lze v Evropě snadno obejít zmenšením objemu, nasazením turbodmychadla a přihlouplým úsměvem nad nereálnými tabulkovými hodnotami spotřeby. A tak po Ferrari California T (test jste mohli vidět i u nás v Autosalonu) tak přichází 488 GTB. A aby majitelé nebyli moc ošizeni a nenadávali tak moc, tak vidlicový osmiválec o objemu 3,9 litru s dvěma turbodmychadly dá výkon 670 koní (493 kW) při 8000 ot./min a točivý moment je 760 N.m při 3000 ot./min. To jsou hodnoty, které náležely dříve do říše nedosažitelných hypersportů. Vždyť dávné Enzo mělo dokonce o deset koní méně.

 

Tak jak vidíte, doba pokročila. Stejně tak pokročila u Ferrari i tím, že byl použit už jednou použitý design. Ano, už kdysi dávno jsme mohli třeba vidět verze Modificato. Tady převzalo auto prakticky celou přední část od 458 Italia. Zadní je ale výrazně jiná, a to především díky nasávacím otvorům po stranách nad zadními blatníky. Jsou opravdu ohromné. Ale zlepšují nasávání vzduchu pro turba, které ho potřebují opravdu hodně na plnění i chlazení.

Vůz má prvotřídní dynamické vlastnosti. Na stovku zrychlí za tři sekundy, dvoustovku zvládne za 8,3 s a maximální rychlost je 330 km/h. Síla se přenáší pomocí dvouspojkové sedmistupňové převodovky jen na zadní kola, která jsou zatěžována 53,7 % hmotnosti. A když jsme už hovořili o spotřebě – Ferrari propaguje kombinovanou spotřebu 11,4 l na 100 km.