Novinky
Exkluzivní český supersport zajel absolutní rekord na mosteckém okruhu
Domácí okruh, domácí supersport a skvělý pilot. To jsou hodnoty, které po sečtení dají fantastický výsledek v podobě rekordního času. Praga R1T na okruhu v Mostě ukázala, jak má vypadat dokonalé opojení z rychlosti v praxi.
7.9.2017
Praga R1T

Praga bývala hlavně ve třicátých letech minulého století velmi schopnou automobilkou, která produkovala tehdy velmi oblíbená jak osobní, tak užitková auta. Jednu dobu dokonce vyráběla i letadla a měla našlápnuto i na zahraniční úspěch. Jenomže zasáhla válka, a tak místo osobních vozidel, která byla oblíbená i u hvězd černobílých filmů, začala Praga vyrábět tanky pro německé vojáky. Ke konci války a i po ní to pak byla dobře známá nákladní vozidla V3S. Po privatizaci v roce 1989 společnost pokračovala ve výrobě nákladních aut a v posledních několika letech se úspěšně věnuje vývoji a výrobě supersportů.

Jednou z bestií, které brány Pragy opustily a svět o nich s gustem mluví, je model R1T. Doslova brutální design plný křivek, karbonu a aerodynamických prvků doplňuje turbem přeplňovaný agregát z dílny Renault Sport. Jde o uprostřed uložený dvoulitr o objemu dvou litrů, který produkuje výkon od 310 do 340 koní. To v závislosti na závodním nastavení auta. Maximální točivý moment se pak pohybuje od 380 do 390 Nm při 5100–5750 ot./ min. Že vám tyto hodnoty nepřijdou nijak extrémní? Pak přidejte ještě hmotnost auta 625 kilogramů a asi vám hned bude jasné, že tohle je prostě čistokrevný závoďák.

Přesvědčí vás o tom i následující video, kde se vám Praga ukáže na autodromu v Mostě. Do parády si ji zde vzal tovární jezdec Pragy Aleš Jirásek a zajel fantastický čas. Stopky se v cíli zastavily na 1 minutě a 31 sekundách, což je absolutní rekord okruhu. Klaníme se! Ta jízda je opravdu fantastická.

 

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama