Novinky
Dvě kamerky stačí, vzkazuje Subaru
Subaru Outback přichází s novým bezpečnostním systémem nazvaným EyeSight. Ten dokáže pomocí dvou kamer to, co ostatní musí dělat se spoustou senzorů. A navíc toho umí víc a jednodušeji.
5.2.2015
Za čelním sklem jsou dvě kamery

Automobilky dělají automatické bezpečnostní systémy většinou založené na ultrazvukových radarech. Detekce překážky před vozem ale tímto systémem není úplně ideální. Je trochu „hloupá“. Tak si firmy vypomáhají celou škálou dalších senzorů, které jsou založené na bázi kamer, laseru apod.

Do 50 km/h auto prostě zastaví bez kolize Foto:

Do 50 km/h auto prostě zastaví bez kolize >

Subaru v Outbacku, který můžete zlédnout v testu Autosalonu č. 6, na to šlo trochu jinak. Už od roku 1989 vyvíjí systém EyeSight, který se spoléhá pouze na kamery. A jak se zdá, ono to funguje. Jde o dvě stereokamery, které jsou umístěné u zpětného vnitřního zrcátka. A nemusí být kdovíjaké. Jsou s nízkým rozlišením. Zabírají prostor před vozem v úhlu 35° a dokážou rozpoznat jakoukoli překážku. Nejde tak jen o auta, ale také o lidi. Navíc vzdálenost, na jakou reaguje, je až 110 metrů. Systém kamer navíc dokáže na rozdíl od konkurenčních systémů rozpoznávat brzdová světla. Zvládne tak i na ně reagovat. Samozřejmě, že systém pak dokáže lehce změnit systém brzdění podle toho, jestli vůz před vámi také deceleruje nebo ne.

Systém dokáže rozpoznat auta i lidi a podle toho reagovat Foto:

Systém dokáže rozpoznat auta i lidi a podle toho reagovat

Do padesátky jste v pohodě

Systém dokáže do 50 km/h sám zareagovat a před překážkou zastavit. Takže pokud budete ve městě dodržovat předpisy, můžete si být vlastně jisti, že do nikoho zezadu neťuknete, i když zrovna budete lovit z kapsy kapesník. Pokud však budete na systém spoléhat, budete překvapeni. Po třech takových zastaveních za sebou se prostě vypne motor, protože vy prostě musíte být ti, kteří berou za vůz zodpovědnost. U benzínových motorizací se dokonce ale auto dokáže rozjet, pokud zastavení netrvalo déle než tři sekundy. Takže EyeSight nenahrazuje adaptivní tempomat, ale jde vyloženě o bezpečnostní systém.

Pokud se ptáte, co se stane nad 50 km/h, pak vás musíme uklidnit. Funguje stále. Jen Subaru nemůže zaručit, že zareaguje dostatečně rychle a vy nenabouráte. Ale každopádně se sníží následky srážky. Systém se vypíná nad 200 km/h.

 

Autor: Jan Čech