Novinky
Drsňák s osmiválcem. Land Rover Discovery SVX
Nejnovější přírůstek do rodiny Land Rover je vážně unikátní. Jde totiž o první vůz značky, který bude vyráběn ručně. V jeho útrobách se navíc skrývá pětilitrový osmiválec s výkonem až 525 koní, se kterým auto zvládne mnohá dobrodružství a vyjede i tam, kam by si běžná verze netroufla.
13.9.2017, Martin Müller
Land Rover Discovery SVX 3

Land Rover Discovery SVX je produktem speciální divize s označením SVO (Special Vehicle Operation). Novému Discovery ale patří jedno zásadní prvenství. Až doposud se totiž dceřinná divize SVO zabývala jen dražšími a exkluzivnějšími modely Range Rover. Vyráběla kupříkladu Range Rover Sport SVR nebo Range Rover SVAutobiography, kterým nepohrdla ani britská královna Alžběta II. Samotný Land Rover ale v nabídce nebyl.

Ruční práce

A v čem že je divize SVO tak zajímavá: Svá vozidla kupříkladu vyrábí ručně a všichni pracovníci jsou nesmírně dobře vyškolení řemeslníci. Není tedy divu, že díla, která danou dílnu opustí, opravdu stojí za to a jejich kvalita dosahuje nejvyšší možné úrovně. Nové Discovery je samo o sobě krásné a praktické, inženýři v divizi SVO však z jeho potenciálu vytěžili maximum.

Vůz už od prvního pohledu vypadá jako dílo připravené na off-roadové mezikontinentální závody. Stojí na speciálních pneumatikách Goodyear Wrangler s rozměrem 275/55 R20, která jsou nazutá na kovaných kolech. Úpravám pak neunikl ani podvozek. Vzhledem k tomu, že Discovery SVR bude standardně dodáván výhradně s pětilitrovým osmiválcem, o jehož výkonový potenciál navíc pečuje kompresor, bylo nezbytné, aby inženýři divize SVO naučili svůj výtvor také jezdit. V podvozku tak nechybí aktivní hydraulické stabilizátory, které výrazně sníží náklony při dynamické jízdě po silnici. V terénu se ale naopak dokážou rozpojit, což zvýší kroutivost mezi oběma nápravami.

Novému Discovery SVX pak samozřejmě nechybějí ani všechny standardní vymoženosti, mezi kterými zmiňme Terrain Response 2 (systém pro monitorování aktuálního jízdního povrchu) nebo pokročilý asistent pro jízdu z prudkých kopců Hill Descent Control.

Brutální síla

Ještě jsme si však neřekli, jak moc schopný onen osmiválec vlastně bude. Jeho 525 koní a až 625 Nm k působivé dynamice jistě postačí. Odhadem toto auto z 0 na 100 km/h zrychlí okolo pěti sekund a k plnému využití potenciálu dopomůže i chytrá osmistupňová převodovka. Ta má u verze SVX navíc funkci dvoustupňového transferu (půlení převodů), díky čemuž nechybí ani pověstná redukce. Vyjede tedy opravdu hodně. Informace o maximální rychlosti výrobce prozatím nezveřejnil, rychlostní index pneumatik však značí nejvyšší tempo 180 km/h. Lze tedy očekávat podobný údaj.

A kdy novinka dorazí na trh? První kusy jdou do výroby (připomeňme si, že ruční) už na jaře příštího roku. Do našich končin by pak Discovery SVX mělo zavítat v druhé polovině 2018. Cenu ani další technické specifikace výrobce prozatím nezveřejnil.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama