Novinky
Desetiválcová bestie je zpět
Dodge uvedl silniční verzi svého nejsilnějšího a troufáme si říct, že dnes už kultovního sporťáku Viper. Jde o nejrychlejší silniční Viper všech dob a je to opravdu solidní bestie.
13.5.2015
Dodge Viper ACR 1

Dodge se vzdal přídomku SRT a nahradil jej dříve tradičnějším ACR (American Club Racer). A ono to má také trochu logiku, protože Viper ACR je vlastně závodní auto, jen s registrační značkou.

Deset válců s objemem kýblu

Objem 8,4 litru v deseti válcích, to se dnes jen tak nevidí. Vlastně se to vidí pouze tady. Je to monstrózní motor do monstrózního auta. Takže americká klasika, která se zříká serepetiček, jako jsou turba, KERSy…

Ani převodovka není žádná superrychlá dvouspojková. Je to klasický šestistupňový manuál. A co podvozek? Jde o závodní zavěšení dvojitých lichoběžníků s nastavitelným pružením Bilstein. Elektronická stabilizace má pět režimů: Full-on, Sport, Track, Rain, Full-off. Všimněte si poslední položky. Ano, i v silniční verzi ji lze zcela vypnout. Ale kdo by to dělal? Asi sebevrah. Vždyť výkon 480 kW a točivý moment 812 N.m putuje tradičně pouze na zadní kola. A jak se přesvědčilo moc a moc řidičů viperů, kočírovat se to dá jen velmi těžce. A to i přesto, že k zemi se lepí ohromné pneumatiky Kumho o rozměrech 295/25 a 355/30 R19.

Závodní skládačka

To, co vidíte na obrázcích, je auto se speciálním paketem Extreme Aero, který je k dodání na přání. Třeba to ohromné zadní křídlo má šířku 1,88 m. Dále jsou tu odnímatelné nástavce předního nárazníku, lízátko, velký difuzor… Společně prý dají při rychlosti 285 km/h přítlak až jednu tunu

Jen tak mimochodem. Auto má dokonce audioaparaturu. Ale nečekejte nějaký supersound. Má totiž jen tři reproduktory. Ale to je asi jedno. Vzhledem k tomu motoru a k tomu, že výfuky zase vedou pod prahy, tak ji asi stejně zapínat nebudete.