Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
Zprávy
Desátá generace s menším motorem než první! Honda Civic 2017
Honda Civic, to je prostě legenda, jeden z nejúspěšnějších automobilů světa! Výrobce označuje dnešní generaci za desátou, ale typů bylo mnohem více! Svébytné modely totiž existovaly jak pro japonský, tak pro evropský, americký nebo ještě jiné trhy!
1.11.2017
Honda Civic 2017

Na trhu pětačtyřicet let...

            Dnešní Civic je moderní tříválec 1,0 litru nebo čtyřválec 1,5 litru, ale v nabídce nechybí ani Turbodiesel a sportovní Type R. A jaký byl ten první? Pro českého diváka není původní Civic neznámý, pamatujete na seriál Nemocnice na kraji města? V něm jezdil primář Blažej (Josef Abrhám) ve stříbrném voze Civic, který jen vyvoleným prodával podnik zahraničního obchodu Tuzex! Však také zapůjčené auto při natáčení pečlivě hlídali, bylo vzácné a za valuty!

            První Civic se představil v létě 1972 jako dvoudveřový sedan nebo třídveřový hatchback, poháněný čtyřválcem 1,2 litru; měl čtyřstupňovou převodovku nebo samočinnou vlastní konstrukce Hondamatic. Hned první generace přinesla technické inovace, prodávala se i ve verzích CVCC pro spalování velmi chudé směsi, což výrazně snížilo škodlivé složky ve výfukových plynech. První verze posloužila i studii bezpečného vozu Civic CVCC ESV.

Globální úspěch

            Celosvětová produkce vozů Honda Civic všech generací se dnes blíží dvaceti milionům! Jejich základní koncepcí je motor vpředu napříč a pohon předních kol, karoserie se během devíti generací proměnila ze třídveřového na pětidveřový hatchback, motory ze systému CVCC na známé i-VTEC s proměnným časováním všech ventilů a přeplňováním turbodmychadlem. Zatímco první 1,2 litru byl čtyřválec o výkonu 50 koní (37 kW) pro Evropu nebo až 69 koní (51 kW) pro Japonce ve verzi RS; desátá generace začíná s litrovým tříválcem DOHC, který nabídne až 129 koní (95 kW)! Samozřejmě jsme si nenechali ujít seznámení s tímto zajímavým vozem, expert František se podělí o své dojmy už ve čtvrtek v Autosalonu na Prima COOL!

Autor textu a foto: Tom Hyan

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama