Novinky
Definitivní zákaz aut na benzín a naftu naplánovala po Francii také Anglie
Vypadá to, že stojíme na prahu velké automobilové revoluce. Po vzoru Francie chce i Velká Británie zcela zakázat všechna auta se spalovacím motorem. Má se tak stát nejpozději za 23 let a časomíra už běží…
27.7.2017
Definitivní zákaz aut na benzín a naftu naplánovala po Francii také Anglie

Ačkoliv jde elektromobilita mílovými kroky kupředu, je stále ve vývoji a potýká se s řadou problémů. Kapacita baterií není dostačující, síť nabíjecích stanic také ne a elektromobily jsou stále celkem drahé. Přesto brzy někteří nebudou mít na výběr a po elektromobilu prostě budou muset sáhnout. Už víte, že absolutní zákaz výroby i prodeje vozů s pohonem na fosilní paliva brzy zakáže Francie. Jejich nápad zjevně inspiroval zástupce Velké Británie, kteří mají v plánu to samé.

Stejně jako ve Francii, i ve Velké Británii se rozhodli, že je potřeba bojovat proti znečištěnému ovzduší. Tento zákaz je součástí velké vládní strategie na zlepšení ovzduší a měl by se týkat všech osobních i užitkových automobilů. Zajímavé ale je, že Velká Británie nehodlá podporovat ani hybridní vozy, které jinak mívají velké úlevy a výjimky. Důvod těchto restrikcí je strach vládních představitelů o zdraví svých občanů a viditelně se zhoršující životní prostředí.

Úpravy silnic a přeprogramování semaforů

Nejde ale jen o zákaz vozů se spalovacími motory. Ačkoliv s tímto moc nesouhlasíme, další návrhy změn, které by měly přispět ke zlepšení životního prostředí a nakonec i plynulosti dopravy se nám moc líbí. Ve Velké Británii mají v plánu změnit také uspořádání silnic a kruhových objezdů, měly by se lépe nastavit semafory a zrevidovat retardéry. To by mělo přispět k větší plynulosti dopravy a tím také k okamžitému snížení emisí a spalin ve vzduchu. Zároveň je prý v plánu zavedení šrotovného a velká modernizace vozového parku veřejné dopravy.

A právě toto nám přijde jako asi nejlogičtější krok k čistějšímu ovzduší. Auta, která se kvůli nesmyslně nastaveným semaforům a různým zúžením posouvají v pomalu jedoucích kolonách, vyprodukují na jednom místě neuvěřitelné množství spalin. Pokud by na takové křižovatce nestála tak dlouho, ale pomalu a plynule popojížděla, emise by nebyly tak vysoké a koncentrované v místě dlouho stojící kolony. Stejně je to i s retardéry, před kterými auto musí zpomalit a pak znovu přidat. Pokud by doprava ve městech byla plynulejší, jistě by nebylo potřeba takových velmi zásadních zákazů.

Bohužel ale pro většinu vlád je jednodušší prostě něco zakázat nebo přikázat než se zabývat podstatou problému. Jeho případné řešení od samotného jádra by bylo možná složitější a nejspíše i finančně náročnější, ale dávalo by podle nás větší smysl. Jak logický, tak nakonec i ten ekologický.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama