Novinky
Dědeček Mercedes G má po dopingu přes 1000 N.m
Terénní dědeček automobil Mercedes-Benz G má zástupy obdivovatelů. A mezi nimi jsou i lidé z tuningu. Třeba v německém IMSA si ho hýčkali až k neskutečným výkonům.
28.5.2015
IMSA Mercedes-Benz G63 AMG  h

Hranáč, který v terénu nezkazí žádnou radost, má na svém krku už pěkných pár křížků. Zanedlouho by měl být představen jeho nástupce, ale možná právě to zvedá o auto zájem. Tohle je totiž klasika, která se neměnila a podle mnohých by se ani měnit neměla. Snad jen pár úprav, třeba jako ta od IMSA.

Stačí pouhých 16 kusů doplňkové výbavy, aby Mercedes-Benz G63 AMG byl nedostižný. Některé z těch kousků jsou z uhlíkového kompozitu, jako je třeba přední nárazník, zpětná zrcátka, kapota nebo maska chladiče.

Pořádně namachrovaná jsou kola o průměru 22 palců a na nich pneumatiky o rozměrech 305/40 R22. Za nimi pak jsou nové tlumiče.

V interiéru je hlavní změnou vyhození zadní lavice a její nahrazení samostatnými dvěma křesly s velkou středovou konzolí. Vše je samozřejmě elektricky ovládané, vyhřívané, větrané a obšité dvojbarevnou kůží.

Ale co to všechno je ve srovnání s tím, co najdeme pod přední kapotou? Vidlicový osmiválec o objemu 5,5 l má bi-turbo přeplňování. Nově sem ale byl instalován speciální výfuk s koncovkami v prazích, sportovní katalyzátor, nové sání či větší mezichladič stlačeného vzduchu. Výsledek je 537 kW a točivý moment 1035 N.m.