Novinky
De Tomaso koupili Švýcaři a chtějí zase stavět sporťáky
Slavná značka De Tomaso nemá na růžích ustláno. V roce 2004 zkrachovala a od té doby se stala z dříve známého jména jen zástěrka pro podvody. Snad se to změní. Práva na De Tomaso koupili Švýcaři a mají s ní reálné plány.
23.3.2015
De Tomaso Pantera

Značku založil v roce 1959 Alejandro de Tomaso a její historie nebyla plná desítek modelů. Naopak. Těch pár vozů znamenalo stejně neustálý problém s financemi. De Tomaso se neustále měnilo a reorganizovalo a nakonec to stejně dopadlo špatně. V roce 2004 vyhlásila značka bankrot.

Do té doby byla ale historie značky spíš ukázkou snahy o dělání poctivých sportovních vozidel za každou cenu. Po krachu to šlo z kopce i s poctivostí. Značku koupil manažer Fiatu Gian Mario Rossignolo a jeho plán na postavení velkého crossoveru DeAuville neskončil u ledu, ale rovnou za mřížemi. Společně s dalšími finančníky totiž sice připravil koncept pro Ženevu s pomocí karosárny Pininfarina, ale získanou dotaci tak nějak ulili do své kapsy a nikdo nedostal zaplaceno, natož aby byla využita na nový rozjezd značky. Velký tunel skončil u soudu a Rossignolo nakonec za mřížemi.

 

Pak koupil značku Gianluca Gregis, který je velký fanoušek do aut, ale tak trochu s velikášskými sklony. Plánoval nejen vzkříšení De Tomasa, ale také ATS a navíc založil vlastní značku. Tak trochu hodně projektů najednou. ATS je už v nových rukou a De Tomaso už si tedy našlo nového majitele.

Kdo to je? Je to švýcarský holding L3, který je spojený s lucemburskou investiční společností Genii Capital. Cinklo vám v hlavě? Ano, tady je spojení na F1 Lotus Team. Takže snad je to už na dobré cestě. Uvidíme. Každopádně přeplatili jak Číňany (Ideal Team Venture), tak i Italy (Eos). Ale nestálo je to moc. Prý pouhé dva miliony eur (asi 55 milionů korun).

Každopádně první informace hovoří o realističtějších plánech, než jaké měli předchůdci. Příprava nového vozu by měla trvat šest let a měl by to být sporťák s motorem uprostřed. Vozy by se měly stavět v nové továrně poblíž Turína. Takže žádné experimenty, žádné hrátky na SUV.