Novinky
Další superkombík. Audi RS4 Avant má 450 koní
Po kulatějším sourozenci v podobě modelu RS5 přichází Audi také s praktičtější variantou. Od své tradice rychlých kombi rozhodně neupouští a nová RS4 tak bude opět k mání pouze v provedení Avant. To ale rozhodně nebrání oslnivým jízdním výkonům!
12.9.2017, Martin Müller
Audi RS4 Avant 9

Zatímco hala Audi doslova praská ve švech kvůli zájmu o nové Audi R8 RWS, mnohem méně nápadného Audi RS4 si hned tak někdo nevšimne. Jde však rovněž o světovou premiéru a vzhledem k parametrům novinky s ní nuda rozhodně nebude!

Plně využitelný výkon

Audi RS4 dostalo do vínku silně přepracovaný šestiválec 2.9 TFSI, který je původem od Porsche. V Audi je ale ještě silnější a dosahuje výkonu 450 koní, který je pomocí mechanického pohonu Quattro přenášen na všechna čtyři kola. Motor dále oslní také vysokým točivým momentem s hodnotou 600 Nm. RS4 Avant bude standardně dodávána s 8stupňovou převodovkou Tiptronic S.

Není to tedy žádné pírko, však váží 1790 kilogramů. V porovnání s osmiválcovým předchůdcem jde ale o znatelné, 80kilogramové zlepšení. Nový šestiválec a vyladěné pohonné ústrojí také nabízejí o 17 procent úspornější jízdu. Audi RS4 Avant by si tak v kombinovaném cyklu s klidným řidičem nemělo říci o víc než o 8,8 litru na 100 kilometrů. To nás však popravdě alespoň prozatím příliš nezajímá.

Keramické brzdy nebudou chybět

Mnohem důležitější je, že model dostane speciálně vyvinuté tlumiče, díky nimž sedí o 7 milimetrů níže, a že v nabídce budou i keramické brzdy. Nové Audi RS4 by také podle slov automobilky mělo mít ještě strmější řízení, které řidiče vtáhne do děje. Standardem budou 19palcová kola, příplatit si ale budete moci i za 20palcové ráfky.

A jízdní dynamika? I přes bezmála 18 metráků váhy zvládne toto rodinné kombi sprint z 0 na 100 km/h už za 4,1 sekundy, přičemž maximální rychlost se při zaškrtnutí paketu RS Dynamic vyšplhá až na 280 km/h. Jen pro představu - nové Audi je tak dokonce ještě rychlejší než úhlavní konkurent v podobě Mercedesu-AMG C63 Kombi, z jehož útrob masivní osmiválec ještě nevymizel.

Chystejte si dva miliony

Uvnitř se můžeme těšit na klasiku v podobě skvělých sedadel s logy RS, na sportovní volant, kovové pedály a samozřejmě ukázkovou kvalitu zpracování, kterou si Audi stále drží. Důležitá však bude cena, kterou automobilka rovněž oznámila. Novinku si na německém trhu budete moci objednat od částky 79 800 eur, což je v přepočtu k dnešnímu kurzu zhruba 2 080 000 Kč. Na českém trhu by se tak oblíbené kombi mohlo dostat i pod magickou hranici dvou milionů. Závěrem si projděte obsáhlou fotogalerii a nezapomeňte nám říct, jak se vám líbí!

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama