Novinky
Daimler, BMW a Audi koupily Here, mapovou divizi Nokie
Nokia prodala další svou divizi a může to být začátek nového věku digitalizace automobilů a hlavní impuls pro auta bez řidičů.
4.8.2015
HERE.

Bez navigací a online map si už jen těžko dneska dokážeme představit naše mobilní telefony. Jenže v autech navigační systémy stále ještě dosti pokulhávají i za levnými smartphony. Německé trio automobilek se to rozhodlo změnit. Už nějaký čas se šuškalo, že Daimler, BMW a Audi usilují o Here, mapovou divizi Nokie. Teď je to oficiálně potvrzeno, protože automobilky vytvořily konsorcium a Here od Nokie koupily.

Bude to začátek nové generace navigačních a komunikačních palubních systémů automobilů. Díky přesným digitálním mapám se tak otvírají nové možnosti pro asistenční služby, řízení provozu na silnicích, online informační služby, ale i pro autonomní vozidla bez řidičů, atd. Kombinace přesných map s výkonným a rychlým online propojením dává prostor pro obrovský technologický boom automobilového průmyslu i přidružených odvětví.

Trio německých automobilek si toho je dobře vědomo, například Daimler už brzy začne v Německu testovat kamiony bez řidičů. Šlo tedy vlastně jen o cenu. Nokia požadovala něco kolem 4 miliard eur, nakonec se prý dohodly na částce mezi 2,5 až 3 miliardami. Daimler, BMW a Audi si podíl v Here rozdělily stejným dílem, stejně tak na ně přecházejí i závazky divize Nokie. Ještě si ale budou muset chvíli počkat, protože transakci musí schválit evropský antimonopolní úřad.

Prima Rádce - Aplikace na plánování trasy + navigace

 

Nějaké úřednické obstrukce se ale neočekávají. Vedení automobilek totiž přislíbilo, že Here bude i nadále fungovat jako nezávislý subjekt, který se bude zaměřovat na to, co umí nejlépe, tedy tvorbu digitálních map. Nikdo z nových podílníků do fungování společnosti mluvit nebude. Navíc, a to je na celé záležitosti vlastně nejzajímavější, nikdo nebude Here bránit, aby své výtvory dodával jakýmkoliv zájemcům, včetně konkurenčních automobilek. V Německu jsou si evidentně vědomi, že pokud se má nastartovat nová éra digitalizace dopravy, musejí se na tom podílet všichni a všem musí být dostupný stejný základ – přesné mapy a rychlé online připojení.