Novinky
Čtvrtina řidičů surfuje na sociálních sítích za jízdy
To, že Facebook a další sociální sítě výrazně ovlivňují náš život, je už známé. Jejich obliba dorazila i mezi řidiče, kteří neváhají během řízení kontrolovat své účty na sociálních sítích nebo se dokonce fotografovat.
26.8.2014

Automobilka Ford uspořádala v rámci svého programu Ford Driving Skills for Life průzkum, ve kterém se snažila zaznamenat trendy mezi mladými řidiči ve věku 18–24 let, kteří vlastní chytrý telefon. Celá akce proběhla ve Velké Británii, Francii, Německu, Španělsku, Itálii, Rumunsku a Belgii.

Průzkum zjistil, že mladí Evropané milují selfies. Každý čtvrtý přiznal, že se fotil za volantem, a celá polovina přiznala, že fotografovala sebe (nebo něco jiného) za jízdy. Tzv. „driving selfies“ si oblíbili zejména v Británii (33 %), Německu (28 %) nebo třeba i ve Francii (28 %).

Surfování za volantem Foto: Business Factory

Surfování za volantem. Foto: Business Factory

 

Řidiči si také oblíbili surfování na internetu, které je velice nebezpečné. Podle průzkumu dokáže kontrola sociální sítě odvést pozornost i na dvacet sekund. Naopak taková „selfie“ přiláká pozornost řidiče na 14 sekund. Během jízdy na internetu surfují především Němci (35 %) a Britové (32 %).

Surfování za volantem Foto: Business Factory

Surfování za volantem. Foto: Business Factory

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama