Novinky
Civic Type-R předvádí působivé zrychlení a řízný zvuk
Japonská ikona mezi ostrými hatchbacky dobře ví, jak oslovit srdce potenciálních zákazníků. Neláká je totiž jen číselnými údaji nebo rekordem na Nordschleife, cílí především na emoce.
27.6.2017
Honda Civic Type-R

První testy našich zahraničních kolegů naznačují, že z Hondy Civic Type-R bude dost možná nejlepší hothatch letošního roku. Jezdí prý pohodlněji než Focus RS, klidněji než nabušené WRX STI (ačkoliv v jeho případě musíme brát pojem hothatch s výraznou rezervou), ale když na to přijde, dokáže jim i přes absenci pohonu všech kol náležitě pročesat kožichy. Rekordní čas na Severní smyčce s hodnotou 7 minut a 43,8 sekundy (o 5,5 sekundy rychlejší než dvousedadlový Volkswagen Golf GTI Clubsport S) ostatně hovoří za vše.

Je sice pravdou, že reálný provoz umí připravit i jiné než ryze okruhové výzvy, funkčnost všech 310 koní v Civicu Type-R nám však dokázala již devátá generace. U novinky výkon narostl o dalších 10 koní výš a nemáme proto důvod v podobně zářný výsledek rovněž nevěřit.

Zas o něco rychlejší

Nyní si ale konečně můžeme pustit záběry zrychlení ve skutečném světě, a navíc se zvukem, který ve voze uslyší posádka. Ten v sobě nese jasný odkaz svých atmosferických předků, ale gradace a chuť po otáčkách z jeho tónů čiší daleko výrazněji a je pravděpodobně daleko méně utlumený, než tomu bylo u předchůdce. Ostatně zaposlouchejte se sami.

Pro doplnění uvádíme, že na přiloženém videu zrychlí Civic Type-R na 230 km/h za méně než 30 sekund. Vše navíc proběhne při teplotě 30 stupňů Celsia, což vozu ukrádá ještě nemalou část dynamiky. Type-R přesto upaluje jako namydlený blesk a odstupňování jednotlivých kvaltů (hlavně ta řízná dvojka!) přivádí člověka na myšlenky, v nichž se prohání po závodní dráze.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama