Novinky
Citroëny už nebudou mít koule
Jsou věci, které tak nějak nerozlučně patřily k jednotlivým automobilkám – k BMW zadní pohon, k Suzuki Grand Vitara žebřinový rám a k Citroënu hydropneumatikcé pérování. Všemu je konec.
9.6.2015
Hydropneumatic

BMW má předokolku už i v SUV, Suzuki má samonosnou karoserii už od roku 2005 a ten Citroën skončí s koulema během okamžiku.

Podle Automotive News Europe totiž padne jejich legendární hydropneumatiké pružení za oběť snižování nákladů. Prostě je to málo žádané, příliš nákladné a tak vůbec. Prostě PSA nemá peníze, a tak se skončením modelu C5, kde dosud „koule“ žijí, skončí tahle technologie. Přesně šedesát let se udržela tahle zajímavá věc ve výrobě. První jen nesl model DS, pak třeba CX nebo XM.

 

Dnes už ale chce tento systém jen málo lidí. Vždyť C5 se s hydropneumatikou, která je jako výbava na přání, prodalo v Evropě jen 10 000 kusů. A kdo za to může? Asi právě sám výrobce. Vždyť systém se stal slavným i kvůli tomu, že někomu vydrželo déle než celý vůz, jiný trávil v servisu celou svou dovolenou, jen aby auto zprovoznil.

Každopádně se Citroën nehodlá vzdát komfortního podvozku. Je to nebude pomocí hybdropneumatického pružení. Citroën ztratí koule. Myslíte, že to je dobře?