Novinky
Chystá se další supermamut. Audi plánuje Q8 RS
Pokud jste dostatečně bohatí a milujete velká a současně extra rychlá auta, máte už i na evropském trhu z čeho vybírat. Nabídku monster jako jsou Range Rover SVR, BMW X6 M, Bentley Bentayga nebo Mercedes-AMG GLE 63 S Coupe doplní také Audi s ostrou verzí své chystané novinky pojmenované Q8.
20.7.2017
Audi Q8 se zatím představilo pouze jako koncept.

Tím největším „sporťákem“ v nabídce Audi je momentálně model SQ7. A není to ani náhodou pomalé auto. Čtyřlitrový osmiválec TDI s náležitě hutným zvukem má výkon 435 koní a masivní točivý moment 900 Nm. Díky tomu zvládne sprint na stovku navzdory svým rozměrům za 4,8 sekundy a omezovač vůz zastaví až v rychlosti 250 km/h. Nejsilnější naftové auto na trhu samozřejmě není zadarmo, cena startuje na částce 2,5 milionu, s prémiovými příplatky však není těžké ještě další milion přidat.

Na druhou stranu je však Q7 přeci jen poměrně klasické hranaté SUV, které sportovnějším a elegantnějším (pro někoho) křivkám největších BMW a Mercedesů s přízviskem Coupe nemůže úplně konkurovat. A právě tady by měla přijít do hry nová Q8, která je už od počátku navržena právě pro tento účel. Podle informací Auto Express se v Ingolstadtu pilně pracuje na voze s označením RS Q8, který má být vrcholnou variantou nového SUV se základní cenou kolem tří milionů.

Sourozenec pro Lamborghini Urus

Zatímco Q7 je podle Stephana Winkelmanna, šéfa divize Audi Sport, už příliš hluboko v životním cyklu, aby se vyplatilo na jejím základě stavět nový rychlý model, Q8 může od počátku nabídnout nové motory i techniku. Model bude stát na stejné platformě jako chystané Lamborghini Urus a údajně by mohl dostat také stejný motor, tedy dvakrát přeplňpvaný benzínový osmiválec o výkonu kolem 650 koní. A to už bude oproti současné SQ7 opravdu pořádný rozdíl.

Pravděpodobná je také hybridní verze, vývoj extra silné naftové verze naopak zřejmě v plánu není. Audi RS Q8 by totiž mělo uspokojit poptávku po velkých rychlých SUV také v zemích, kde nafta není příliš populární - podle Winkelmanna globální model na naftě zkrátka stát nemůže. Chybět by však neměla ani umírněnější verze s označením SQ8.