Novinky
Česká cesta: Tunel Blanka otevřen nebude a sjezd z dálnice se propadá
Tunelu Blanka nateklo do kabelů a otevřen asi jen tak nebude. Naopak další sjezd D1 u Ostravy se bortí a bude muset být asi uzavřen. Prostě samé dobré zprávy.
24.2.2015
Tunel Blanka

Vypadá to, že tunel Blanka je tak velký tunel, až se nechce věřit, že to někomu stále prochází. Natečení vody do soustavy technického zabezpečení tunelu Blanka během loňských přívalových dešťů, totiž mělo za následek, že celá kabelová soustava se bude muset vyměnit. Kolik to bude stát? Jen pár set milionů. Jak dlouho to potrvá? To nikdo neví. Zatím si asi na otevření budeme muset počkat, protože tunel nelze bez zabezpečovacího zařízení zprovoznit.

Jen nám nejde na rozum, jak si někdo mohl dovolit navrhnout a dát do tunelu, který vede pod zemí a ergo i pod řekou, kabely, které nejsou zabezpečené proti vniknutí vody. To by měl být pravděpodobně prvotní požadavek, především u zabezpečovacího zařízení, které by mělo varovat i před takovými stavy, jako je vtečení vody do soustavy tunelů. Zcela očividně se tak nestalo a zabezpečovací zařízení za stamiliony není zabezpečeno.

 

Líbí se nám komentář na jednom ze serverů k dané situaci: Abbé Faria vydlabal lžičkou ve skále pevnosti D´If za téměř stejný čas téměř stejně dlouhý tunel.

Ostrava (ne)jedem

A pak tu máme kauzu dálnice u Ostravy. Dálniční přivaděče se sesouvají a jeden už musel být uzavřen pro kamiony a rychlost pro osobní automobily na něm musela být snížena na 50 km/h. Mluví se i o tom, že brzy dojde k úplnému uzavření. Jenže kudy pak budou řidiči jezdit, to nevíme. Stejné problémy má totiž další dálniční přivaděč.

Kdo za to všechno může? Do celé kauzy vidíme asi tolik, jako do rozpočtu státu Uganda. ŘSD viní zhotovitele, tedy společnost Eurovia CS. Ta se však se hájí, že splnila požadavky ŘSD do puntíku a chyba je tedy na straně zadání ŘSD. My tam vrty nedělali, nevíme, co je v podloží a co si kdo objednal. Víme ale, že další stamiliony tady někdo odbagroval ze státních peněz.