Novinky
Cenové srovnání Škody Fabia II a III
Nová škoda Fabia nastupuje svou životní pouť a nabídne zajímavý prostor, výbavu i techniku. A jak jsou na tom ceny? Podívali jsme se, jak se ceny posunuly v rámci mezigenerační obměny.
9.10.2014
Škoda Fabia III

První pohled do ceníku nám vyrazil dech. Tohle nové auto je ve srovnání s odcházející generací levnější! A někde dokonce o dost. Ale jako jinde, i tady je drobné úskalí. Ale o tom až později. Teď budeme pět ódu na radost.

Základní cena se nezměnila – 234 900 Kč. V základních motorizacích pak u tradičních výbavových stupňů najdeme mírné rozdíly. Například litrový motor u Fabie III (55 kW) ve výbavě Active stojí 252 900 Kč, srovnatelná 1.2 HTP (51 kW) z Fabie II stála 249 900 Kč. U větších motorů pak už nabírá cenový rozdíl opačný ráz a nová generace je levnější.

Plus je velké Plus

Základní varianta s litrovým motorem (44 kW) ve výbavě Active Plus (jde o doplňkový paket, který vždy cenu lehce zvýší, ale prakticky se prodává s každým autem) je o 6900 Kč levnější než předchozí generace s 1.2 HTP 44 kW Active Plus. A co na to výbava? Podle všech předpokladů by měla být stejná, jenže není. Nový balíček Active Plus je bohatší o další dva airbagy, elektricky ovládaná okna i zrcátka, systém stabilizace při jízdě s přívěsem, elektronický uzávěr diferenciálu XDS+.

Kompletní ceník nové Škody Fabia najdete zde

Samozřejmě, že pokud půjdeme s motorizací výš, dostáváme se k zajímavějším číslům. Například nový 1.4 TDI 66 kW je ve srovnání se starším, stejně výkonným 1.6 TDI levnější o 46 900 Kč.

 

 

Jdeme dál

I ve vyšších výbavových verzích Ambition a Style, opět s balíčky Plus, to vypadá na lepší ceny pro novou generaci. Například souboj turbodieselů s vrcholným výkonem, tedy se 77 kW – cenový rozdíl u výbavy Ambition Plus 48 900 Kč hovoří jasně pro novou Fabii. Navíc paket Plus má navíc rádio Blues s USB, SD a MP3, malý kožený paket, omezovač rychlosti či systém Front Assistant.

Takhle můžeme projít ceník prakticky celý a vlastně všude se dostaneme k lepším cenám.

 

 

 

Malé ale

Jenže tu je malý zádrhel. Škoda sice uvedla nové motory se stejným výkonem (např. 1.0 MPI a 1.2 HTP se 44 kW), ale bohužel už se nikde nezmiňuje o tom, že točivý moment motorů se také snížil. Například zmíněná stará Fabia „hátépéčko“ nabízela 108 N.m při 3000 ot./min, nový litrový motor ovšem nabízí jen 95 N.m při 3000–4300 ot./min. Ale naštěstí u větších motorů se tento rozdíl smazává. Přesto je smutné pozorovat, že stará Fabie se svou tradiční zkratkou HTP (všichni jistě ví, co to znamená) do nové generace nepřinesla silnější motor, který by přece jen měl o něco lepší parametry.

 P. S. Na stránkách Škody Auto už ceník staré Fabie nenajdete. Pokud si chcete tyto údaje ověřit, musíte přes konfigurátor.