Novinky
Budoucnost Porsche GT: Atmosféra a manuál
Alespoň nějaké dobré zprávy jdou od automobilky Porsche. Šéf divize GT, která připravuje ty o „kousek“ lepší vozy, Andreas Preuninger, je vypustil do časopisu Car.
8.5.2015
2015 Porsche 911 GT3 RS

Zdá se, že i když Porsche čekají těžké časy a snaha o snižování emisí dostihne i tuhle značku, tak GT bude na tom možná o něco lépe. Preuninger v rozhovoru pro časopis Car uvedl, že podle něj není budoucnost v nějakých experimentech, ale třeba ve snižování hmotnosti. A to se pak dotkne i mnoha částí vozu a dokonce i jeho výkonu.

Vezměte si tohle – převodovky PDK jsou sice rychlé, ale výrazně těžší než manuály. Zvyšování výkonů agregátů je bohužel velká zátěž na brzdy, pružení a další komponenty. Takže k vysokému výkonu patří vyšší hmotnost těchto partií. Takže s vyšším výkonem se zvyšuje i hmotnost vozu. Preuninger uvedl, že podle něho je maximální výkon někde kolem 500 koní více než dostatečný.

 

S tím ale také souvisí i tendence využívat výfukové plyny k pohánění turbodmychadel. U GT by to nemuselo být. Souviset by to mohlo právě s nárůstem výkonu, který se dá dosáhnout i s atmosférou. A navíc – auto má lepší charakteristiky, je plynulejší, lehčí a ovladatelnější. A navíc to ladí do koncepce Porsche. Není jejich prioritou, aby stavěli auta schopná co nejrychleji projet Nordschleife, ale na silnici dát řidič pořádně za vyučenou. Chtějí stavět auta, ve kterých bude radost jezdit na silnici i na okruhu.

Takže samé dobré zprávy. Uvidíme, co bude s auty, která nebudou mít to GT na konci. Prý dostanou turba, budou mít menší objem…