Novinky
Božská Mazda MX-5 vystoupila z ulity
Mazda konečně představila novou generaci svého skvělého roadsteru MX-5. Dělala tajnosti, protahovala to, ale čekání se snad vyplatilo. Alespoň vzhledově je to paráda.
5.9.2014
Mazda MX-5

Kdo jel někdy v Mazdě MX-5, ten se zamiloval. Nebylo moc podobných aut na světě za takové peníze. MX-5 byla vždy lehká, zábavná, sportovní a skvěle se řídila. Byl to poslední mohykán v jednoduchosti. Stačila osmnáctistovka pod kapotou a lehoučká karoserie s pohonem zadních kol lítala jak z praku. Dvoulitr udělal z auta závodní náčiní. Žádná turba, žádné elektronické blbosti. Prostě puristické jízdní vlastnosti.

A teď je tady nová generace. Možná někdo někdy odmítl Mazdu MX-5 kvůli vzhledu. Přece jen nevypadala tak agresivně, jako třeba Honda S2000. Jenže nové auto tyhle námitky smete jak drobky z kalhot. Designerská linie vedená Mazdou se promítla i tady a navíc vše doplnila opravdu ostrým kukučem utopených světel. Ano, je to paráda. Na fotkách sice nevypadá nijak velká, ale to je jen dobře. Vždyť auto se vešlo s délkou do čtyř metrů (3915 mm) a šířkou pod 1,8 m. Takže to není žádný obr a nesnaží se tak vypadat. Je to prostě MX-5 se vším všudy.

A když říkáme že se vším všudy, tak tím myslíme i hmotnost. Vždyť by měla dokonce zhubnout proti minulé generaci o fantastických 100 kg, takže odhadujeme, že by se mohla dostat pod tunu!

A co ovladatelnost? No, uvidíme. Auto má elektrický posilovač řízení, tak snad to nebude tragédie. Ale kratičký rozvor (2315 mm) a pohon zadních kol jsou příslibem, že zatáčky si vyřeže stylem motokáry. Navíc Mazda nehodlá jít ve stylu jiných značek, kdy rvou do aut čím dál větší kola. Tady budou šestnáctky a to stačí! Takže si jazyk nikdo nepřekousne.

A co motory? Základ je patnáctistovka a vyšší level je dvoulitr. Oba samozřejmě mají technologii SKYACTIV, tedy žádná turba, ale pořádná motorařina v atmosférickém tlaku. Výkony zatím značka neudala, stejně jako data uvedení na trh.