Novinky
BMW 7: Nový vrchol luxusní třídy
Třída aut, kde peníze nehrají roli. Třída, kde mít něco navíc znamená mít všechno. Každý nový model musí být lepší než konkurence. Když není, neexistuje. BMW 7 právě začalo existovat.
11.6.2015
BMW 7 2015_hl

V téhle třídě se zpátečnictví neodpouští. Neodpouští se ani špatný původ. Neodpouští se nic, co by zavánělo standardizací. Tohle je třída pro lidi, kteří za příplatkovou výbavu vydají víc peněz, než kolik stojí automobil samotný. A i ten je drahý tak, že ceny se raději moc neříkají.

A v téhle třídě vystupoval už dlouhou a předlouhou dobu vůz BMW 7. Žil jen z přesvědčení zákazníků, že když už jednou měli BMW, budou ho mít zase. Konkurence nespala a představovala novinky ve velkém stylu – Audi A8, Mercedes-Benz S (ten také jasně vedl v prodejích). O tom, že nuda a šeď se neodpouští, jasně hovoří i prodejní čísla Lexusu LS – za minulý rok jen čtyři kusy v ČR (BMW 7 – 123 ks, Mercedes S – 332 ks).

Nová generace sedmičky

A teď je tady nová generace sedmičkové řady a Mercedes se musí strachovat o své prvenství. Sedmička totiž přichází s něčím, co S nemá. Ledacos nemá.

Ale pěkně popořadě. Vůz je o 130 kg lehčí než dosavadní model. Je ovšem stále tak rozměrný a mohutný, i když ty proporce jsou už více vyvážené. Auto dostalo nový vzduchový podvozek s udržováním stálé světlé výšky a automatickou kontrolou pružení. V příplatkové výbavě pak je Executive Drive Pro paket, který obsahuje aktivní kontrolu šasi s elektromechanickou kontrolou stabilizace. Systém využívá třeba informace z navigace pro úpravu jízdního režimu nebo sleduje vozovku před sebou a upravuje pružení podle kvality vozovky.

 

Auto nabídne čtyři motorizace. Vrcholem bude 750i drive s V8 TwinPower Turbo 4,4 l s výkonem 330 kW a 650 N.m točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h je za 4,4 sekundy. Maximálka je samozřejmě omezena na 250 km/h.

Verze 740i (nemá pohon všech kol) nabízí šestiválec TwinPower Turbo 3,0 l (240 kW/450 N.m/5,5 s).

Jediný diesel 730d může mít i pohon všech kol a jde o šestiválec TwinPower Turbo 3,0 l, ale samozřejmě spalující naftu. (195 kW/620 N.m/5,8 s).

Asi nejzajímavější je verze 740e. Tady se spojuje dvoulitr TwinPower Turbo ve čtyřech válcích a elektrický motor se 70 kWE). Výsledný výkon je 240 kW a zrychlení na stovku zvládne vůz za 5,5 sekundy. Co je ale důležitější, auto dokáže díky svým Li-On akumulátorům v plug-in hybridním režimu ujet až 40 km na čistě elektrický pohon, a to rychlostí až 120 km/h. Kombinovaná spotřeba je tabulkových 2,1 l na 100 km. Tento jediný vůz má maximální rychlost 240 km/h.

Luxus bez kompromisů

BMW bylo pod palbou kritiky, že jejich auta mají příliš usedlý interiér. Příliš nudný a stále stejný interiér. A tak má sedmička nový a supertechnický interiér. Přístrojové desce vládně tradiční drive, ale v nejnovější verzi, která ovšem umí ledacos. Třeba ovládání gesty i dotykem. U prodloužené verze (mají ji všechny motorizace) pak je třeba čtyřzónová klimatizace, která může umět ionizovat vzduch a provonět ho různými esencemi, zadní sedadla jsou elektricky stavitelná, ventilovaná, masážní a prostor mezi nimi zabírá stolek, držák na nápoje i sedmipalcový tablet. Pro největší pohodlí je možné odsunout sedadlo spolujezdce dopředu a vyklopit z něj podnožku.

 

Auto dostalo i nejmodernější technologie pro bezpečnost a komfort. Například jsou tu laserové světlomety, mlhovky jsou kompletně z LED diod a tohle auto je první, které umí samo zaparkovat, a to i bez sedícího řidiče. V klíčku je i malá obrazovka, kde se zobrazují všechny informace o vozidle.

BMW 7 2015_interiér