Novinky
Auto jde hacknout snáz než mobil
Máte ve svém chytrém mobilu antivir a nějaký ten firewall? Asi ano. A víte, že nic takového nemá ani jedno auto, které má moderní elektronické systémy. Hacknout takové auto dokáže i průměrně vzdělaný středoškolák s IT školou.
11.2.2015
BMW ConnectedDrive

Stále více automobilů má supervelké a superchytré palubní systémy, které se přes váš mobil nebo svou SIM kartu připojují na internet. Bohužel se zdá, že žádný z výrobců neřeší nějaké zabezpečení těchto systémů. Americký senátor Ed Markey uveřejnil výsledky studie, kde poukazuje na to, že prakticky 100 % všech automobilů s těmito systémy je jednoduše napadnutelných. Navíc je to automobilkám celkem jedno. Když se šestnácti automobilek na zabezpečení systémů ptal, šest z nich neodpovědělo vůbec a zbytek prý odpověděl velmi vágně.

Jediná Tesla

Známe dva případy zabezpečení onBoard systému. Prvním z nich je Tesla, která se zabezpečením dokonce chlubila a nabádala hackery, aby to zkusili. Tak to zkusili a… prolomili. Druhé je BMW. To má historii zabezpečení trochu smutnější. Jejich systém byl tak nezabezpečený, že je k nápravě vyzvala i FIA. Jenže jak, to se nedozvíme. Ono to totiž vypadá, že šlo jen o šifrování dat. Ale hacknutí to asi nezabrání.

Máme se bát?

Automobilky marginalizují tento problém. Prý se hacknutím systému stejně nemůže nic stát, protože systémy jsou rozdělené a ovládat auto tak stejně nijak nejde.

Jenže si uvědomte, že připojením telefonu sdílíte mnohá jeho data s onBoard systémem. Jde o vaše kontakty, výpisy volání, ale také SMS apod. Nové systémy už dokonce sdílejí programy a nastavení telefonu. Ale zabezpečení nikde.