Novinky
Auta bez řidičů dostanou přesné navigace. Už se na nich pracuje
S firmou Bosch máme spojená především elektrická zařízení a vše kolem nich. V automobilovém světě se ale pustila i do stavby vozů bez řidiče.
22.7.2015
Autonavigace.

Už nějaký čas u Bosche testují systémy pro vozidla, která s nimi dokážou řízeně pohybovat bez zásahu řidiče. Například spolupracovali s Mercedesem na automatickém parkovacím asistentu. Teď se ale inženýři u Bosche vydali ještě dále a pracují na zcela autonomním samořiditelném automobilu.

Takový vůz musí ovšem vědět, kudy se má vydat, potřebuje se orientovat. Proto přizvali ke spolupráci renomovaného tvůrce navigačních map TomTom. Zatímco TomTom vytváří velmi přesné mapy, u Bosche na základě zkoušek testovacích prototypů samořiditelných vozů zjišťují, jaké specifikace musejí mapy splňovat, aby se díky nim mohlo vozidlo pohybovat po definované trajektorii s vysokou přesností.

Zkoušky těchto samořiditelných automobilů už probíhají i na veřejných komunikacích v Německu a Spojených státech. Specialisté od Bosche na základě dosavadních zkušeností tvrdí, že provoz samořiditelných automobilů bude možný na dálničních úsecích už kolem roku 2020. Do té doby vzniknout tak přesné mapové podklady pro automobilové navigace, že se rozdíly ve vzdálenostech budou měřit na decimetry, nikoliv metry.

Prima Rádce - Aplikace na plánování trasy + navigace

 

To by ovšem nestačilo. Navigační systémy automobilů se nebudou spoléhat jen na data uložená v jejich pamětích. Budou napojeny on-line na internetovou síť a prostřednictvím ní budou získávat v reálném čase informace o dění na silnici, o změnách, rychlostních limitech atd. TomTom tedy má o práci postaráno na mnoho let dopředu, protože mapové podklady se musejí neustále aktualizovat, jelikož samořiditelná auta na nich budou bytostně závislá. A to může být kamenem úrazu. U samořiditelných aut není prostor pro chybu v elektronických systémech ani mapových podkladech, navíc nikdy nebudou disponovat takovou volností rozhodování jako lidský mozek.