Novinky
Aur revoir Citroën, bonjour DS 5
Konec Citroënu u značky DS. Tak by se dal charakterizovat inovovaný model DS 5. Prostě Citroën se rozhodl hrát si se značku DS na luxus, a to s dvojitým šípem nešlo. DS tak vstupuje na scénu.
17.2.2015
DS 5

Už dříve oznámil Citroën, že DS bude samostatná značka. Ta také vstoupí na americký trh, kde by se jí nemuseli smát. Takže to je asi ten důvod. A jako první vlaštovku tu máme DS 5. Ano – vidíte správně. Název značky je DS, název vozu je 5. Takže zatímco dříve se auto označovalo Citroën DS5 bez mezery, teď je to DS 5. Velké změny!

Vzhled auta se také značně upravil. Docela bychom řekli, že se dost přiblížil asijské verzi. Zcela postrádá jakoukoli podobnost k francouzské matce. Nikde není žádné logo dvojitého šípu. Nová maska, světlomety, kola i nárazník – to všechno dělá nové DS 5 zcela svébytným modelem.

Opravdu, ale opravdu solidní výbava

A protože tohle je luxusní auto, i výbava musí být luxusní. Třeba sedadla – mají na výběr hned trojici koženého čalounění. Vrchol pak představuje semi-anilinové provedení. A to není všechno. V technice sedadel se poprvé objevuje i masážní funkce.

 

Také na přístrojové desce se objevují novinky. Především infotaiment nyní spoléhá na bezdotykový displej. Většina ovládacích prvků byla instalována do něj, takže na přístrojovce je o 12 tlačítek méně. Uvnitř systému je i Mirror Screen, který spáruje mobil s autem a ozrcadlí jeho funkce.

Technika nezaostává

Zákazník bude mít ihned po zahájení prodeje na výběr pět silných motorů splňujících emisní normu Euro 6. Zatím je v nabídce jediný agregát spalující benzín. Má výkon 121 kW a točivý moment 240 N.m při 1400 ot./min. Spotřeba má být 5,9 l na 100 km. Na konci roku přijde další agregát s označením THP 210 S&S.

 

Překvapující je, že i když Francie začala tak bojovat proti nafťákům, stejně jich nabízí DS víc než benzíňáků. A výrazně víc. Je tu BlueHDi 120 S&S (s manuální převodovkou), BlueHDi 150 S&S (opět manuál), BlueHDi 180 S&S (automat EAT6) a dieselový hybrid 4x4.