Novinky
Audi začala vyrábět naftu z vody, elektřiny a oxidu uhličitého
Zní to jako pohádka – Audi začala vyrábět palivo, které vyrábí jen z vody a nenáviděného CO2, a navíc palivo samo neprodukuje hromady škodlivých látek. A přitom jde o naftu. Co to je?
23.4.2015
Audi e-diesel 1

Jmenuje se e-diesel. Je to produkt, který je určený pro spotřebu v klasických naftových motorech, kde by měl být normálně spalitelný. Jeho zásadní výhodou ve všech těchto motorech je to, že neprodukuje žádné oxidy síry, CO2 a zásadně redukuje i pevné částice. Určitě jste právě nasucho polkli a řekli „COŽE?“

Výroba z vody

Začneme od výroby. Co je základním kamenem paliv? Uhlovodíky. Slovo, jež je složeno ze dvou slov – uhlík a vodík. Obého máme dost. Vezme se voda, vezme se nenáviděný CO2, kterého máme v ovzduší tolik, že se proti němu pořádají křížové výpravy a spojí se to dohromady. Speciálním postupem za pomocí elektrolytických akcí vznikne palivo, které navíc nemá žádné aromatické uhlovodíky (aromáty) a oxidy síry. Navíc CO2, které se spotřebuje při výrobě, se nakonec zase do ovzduší vrátí, takže lze palivo brát jako v tomto směru nulové.

Audi e-diesel Foto:

 

Jistě si říkáte, kde se vezme ta elektřina. Tu má závod v Drážďanech zdarma z větrníků v Severním moři.

Hračka pro velké kluky a holky

Nový závod v Drážďanech půl roku testoval výrobu tohoto paliva a nyní rozjel výrobu naostro. Bohužel nám Audi zapomnělo oznámit, kolik toho dokáže továrna ve špičce vyrobit. Řeklo jen, že za další měsíce vyrobí přes 3000 litrů nového paliva. Bohužel celá akce výroby je trochu energeticky náročná. Vždyť se vyrábí při 220 °C a při tlaku 25 bar. A to je asi největší potíž. Takže výtěžnost asi nebude nic moc a energetická náročnost je opravdu úctyhodná. K většímu rozšíření tak asi nedojde. Předpokládá se, že Audi bude tímto palivem zásobovat vlastní vozy.

Prvních pět litrů dostala do nádrže Audi A8 3.0 TDI, která patří spolkové ministryni pro vývoj a vzdělání Johannce Wanka.

Audi e-diesel
Audi e-diesel
Audi