Novinky
Audi R8 v novém: motor jako v Lamborghini nebo na elektriku
Audi představilo novou generaci modelu R8. Pokud jste si na něj brousili zuby, budete se muset rozhodnout – buď motor jako v Lamborghini Huracán, nebo jen jako elektromobil. Nabídka tedy jako hrom.
27.2.2015
Audi R8

Ani první generace nebyl nijak lidová. Ale přece jen nabízela alespoň ten osmiválec. Ten v téhle generaci zatím chybí. Od počátku se bude R8 prodávat pouze s elektropohonem nebo s vidlicovým desetiválcem. Jedna dobrá zpráva ale přece jen je – desetiválec bude ve dvou výkonových verzích. Ale pěkně popořadě.

Lehčí supertechnika

Auto je dlouhé 4,42 metru, široké 1,94 m a vysoké 1,24 m. Rozvor náprav činí 2,65 metru. Karoserie je z hliníku a speciálních karbonem vyztužených plastů. Díky nim se zvýšila tuhost a snížila hmotnost vozu (až o 50 kg). Takže nejvýkonnější verze má 1454 kg.

Nová přední světla mají už v základu kompletní LED technologii. Za příplatek pak může majitel mít supermoderní laserové svítilny. Také interiér je jak z filmu sci-fi. Budíky tu nahradil velký 12,3palcový displej s různými módy zobrazení. A pak je tu třeba červené tlačítko startování motoru přímo na volantu.

 

Pod kapotou najdeme sportovní dvojité lichoběžníkové nápravy. Pohon je řešený na všechna kola, ale trochu jinak, než známe Audi dnes. Vpředu totiž není viskózní spojka, ale elektrohydraulická lamelová spojka. Standardně je tak výkon posílán pouze na zadní kola. Jen když je zapotřebí, přesouvá se točivý moment i dopředu. Má se tak snížit spotřeba vozu.

Se spotřebou souvisí i další technika. Sedmistupňový dvouspojkový automat, který je ve voze standardem, totiž bude při sundání nohy z plynu automaticky řadit neutrál.

Desetiválec z Lamborghini

Od začátku prodejů bude auto nabízeno s vidlicovým desetiválcem o objemu 5,2 litru, který bude ve dvou výkonových verzích – standardní má 397 a verze plus 449 kW. Jak vidíte, výkonnější verze se dotáhla na Huracán. Maximální rychlost auta je 323 resp. 330 km/h a stovku pokoří R8 za 3,5 resp. 3,2 s.

To zajímavější je ovšem pod kapotou elektromobilu. Ten bude v nabídce také, a to hned od počátku prodejů. R8 e-tron bude mít dva elektromotory, každý o výkonu 170 kW a točivém momentu 460 N.m. Akumulátory mají kapacitu 92 kWh a umožní dojezd až 450 km. Maximální rychlost vozu je však omezena na 210 km/h a zrychlení na stovku zvládne za 3,9 sekundy. Nabití soustavy akumulátorů díky speciálnímu systému bude hotové za dvě hodiny.

Audi se netají tím, že R8 e-tron je jen zkušebním projektem pro elektrolimuzínu.