Novinky
Audi R8 taktéž obětí downsizingu? Už to tak vypadá
Automobilový průmysl zachvátily horečka downsizingu a turbománie. Kvůli ekonařízením evropských úřadů automobilky zmenšují objemy motorů, výkon nahánějí turbodmychadly a mlží o spotřebě.
16.7.2015
Audi R8.

To je dnes standardní praxe u běžných komerčních automobilů. U supersportů tahle praxe zatím ještě nenastala, ale co není, může být. Přesně to naznačuje Audi u svého modelu R8. Tedy nenaznačuje, šéf technického vývoje Ulrich Hackenberg přímo potvrdil, že příchod turbomotoru do útrob „er-osmičky“ je nevyhnutelný a v určitém momentě nastane. Stane se tak dokonce u současné generace, tedy během několika roků, které spočítáme pomocí prstů na jedné ruce.

Bohužel turbodmychadlo nedostane současný desetiválec a podle všeho to nebude ani osmiválec. Naopak zaznělo, že budoucí turbomotor nahradí osvědčený osmiválec o objemu 4,2 l. Tedy downsizingové šílenství dorazí i pod karosérii R8. Podle všeho to ale nebude znamenat konec desetiválce.

Audi tímto krokem nejspíše nabídne „základní“ model R8 vedle desetiválcového standardu. Není zcela jisté, o jaký turbomotor půjde, ale nabízejí se logicky dvě varianty. Ve hře může být pětiválec o objemu 2,5 l, přičemž pětiválce mají u Audi tradici minimálně už od 70. let, nebo to může být nově vyvíjený vidlicový šestiválec se dvěma turbodmychadly. Čas ukáže, jak se věci vyvinou, každopádně se R8 stane dalším sportovním autem, které se přizpůsobí době a mravům. Uvidíme, zda to bude na škodu.