Novinky
Audi přepisuje historii. Ukázalo svou první zadokolku
Když se řekne Audi, tak si většina z nás vybaví legendární pohon všech kol Quattro. Přesto se prémiová německá značka rozhodla vrhnout do vod „zadohrabů“. A vzala hezky od podlahy, když představila ostrý model R8 V10 RWS.
12.9.2017
Audi R8 V10 RWS

Už před několika dny jsme vám v krátkém souhrnu novinek z Frankfurtu říkali o tom, že Audi chystá sportovní hračku s pohonem zadních kol. Nevěděli jsme ale, jak bude vypadat, jak bude rychlá a jaká bude její technika. To se dneškem změnilo, tak se příjemně usaďte a nechte se unést do světa driftující R8.

I sám Stephan Winkelmann, jednatel společnosti Audi Sport říká, že R8 V10 RWS je pro puristy. Je rychlá, s ideálně rozloženou hmotností a zkrotit s nechá jen pod pevným vedením. Pohání ji atmosférická (!) V10 o objemu 5.2 liru, která produkuje maximální výkon 540 koní, přičemž točivý moment vrcholí na 540 Nm. Coupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a chystaný Spyder za 3,8 sekundy. V akceleraci může pokračovat až do dosažení nejvyšší rychlosti 320 km/h, respektive 318 km/h ve verzi Spyder.

Náskok díky technice?

Audi zaručuje dokonalé potěšení z jízdy díky rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 40,6:59,4 pro verzi Coupé a 40,4:59,6 pro verzi Spyder. Speciálně pro pohon zadních kol je pak upravené nastavení podvozku a všech systémů podporujících jízdní dynamiku. Pro to, abyste Audi poslali „dveřma napřed“, bude potřeba stisknutí několika tlačítek. No, jinak to dnes už asi nepůjde. Ale lepší než nic. Pro kontrolovaný smyk je potřeba v jízdních režimech zvolit ten s názvem „dynamic“ a pak také přepnout nastavení stabilizace do režimu Sport. Jen vám nesmí být líto pneumatik 245/35 vpředu a 295/35 vzadu, které nebudou úplně z laciného kraje. :)

Radost z jízdy je jedna věc, ale jsou tací, kteří u toho chtějí ještě dobře vypadat. Proto R8 nabízí dnes populární kombinaci matných a lesklých barev, v interiéru za příplatek skořepiny a na přání fólie ve stylu závodního vozu Audi R8 LMS GT 4. Už máte zálusk? Nedivíme se. Na české ceny ale ještě musíme chvilku počkat.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama