Novinky
Audi má pořádný průšvih. Údajně podvádělo s VIN kódy
Jen co to vypadalo, že trochu utichne ruch kolem aféry dieselgate, musí koncern Volkswagen hasit další průšvih. Podle německého deníku totiž vyrobil tisíce aut s totožným kódem VIN.
27.8.2017
Audi TT RS Coupé a TT RS Roadster

Tím deníkem je německý Handelsblatt, který se specializuje na ekonomiku. Podle něj byly právě v rámci podrobného vyšetřování aféry dieselgate nalezeny dokumenty, které výrobu automobilů s totožným VIN kódem potvrzují. Podle nich je také jasné, že všechna takto teoreticky falšovaná auta mířila pouze na trhy do Číny, Japonska a Jižní Koreje. Deník v tuto chvíli neupřesnil, o jaké konkrétní modely šlo, ale podle dostupných informací již kontaktoval tiskového mluvčího značky Audi, který ovšem s žádným rozumným vysvětlením nepřišel. Podle něj si značka Audi není vědoma toho, že by takovou chybu udělala.

Samozřejmě je možné, že nejvyšší představitelé značky o ničem neví. Nicméně, pokud opravdu existují dokumenty, které takové „pochybení“ dokazovaly, musí za to být někdo zodpovědný. Deník tvrdí, že informaci získal z oddělení kvality, ale logicky nikoho konkrétního nejmenuje.

Důvod nejasný

V tuto chvíli tedy není jasné, jestli šlo ze strany Audi o cílený podvod nebo o hrubou chybu. V obou případech je ale velmi zvláštní, že se něco takového vůbec mohlo stát. Výroba vozu prochází velkou spoustou kontrol, a tak je celkem s podivem, že by si ani jedna něčeho takového nevšimla. Vyšetřovatelé, kteří dostali tuto kauzu na stůl, ale zatím tápou. Není jim totiž úplně jasné, proč by se k takovému jednání automobilka uchýlila. Je možné, že za tím stojí pokus o daňový podvod, ale třeba také chuť na trh dostat víc automobilů než dovolují limity. Vše jsou to zatím ale jen spekulace.

Ještě malé shrnutí toho, co vlastně je VIN kód vozidla. Zkratka pochází z anglického termínu Vehicle identification number, tedy v překladu identifikační číslo vozidla. Jde o mezinárodně používaný sedmnáctimístný kód, díky kterému je možné každé jedno vozidlo kdekoliv a kdykoliv přesně identifikovat. Každá automobilka pak ví, že totožný kód nesmí být použit v rozmezí minimálně 30 let. Měla by to vědět i Audi…

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama